Ticket / SEO Ansvarig
Chrigström Consulting AB / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chrigström Consulting AB i Nacka,
Linköping,
Stockholm,
Kalmar,
Malmö eller i
hela Sverige För att nå bästa resultat arbetar vi både utifrån kundens behov och kandidatens önskan - när dessa matchar varandra skapas de bästa förutsättningarna för en lyckad rekrytering.
Exempel på tjänster vi tillsätter är Annonssäljare, Account Manager, Key Account Manager, Digitala marknadsförare, Campaign Manager, Marketing Manager, Försäljningschef, Försäljningsdirektör, Traffic, Planner, Projektledare, Produkt- och Affärsområdeschef samt VD.
Självklart arbetar vi under strikt sekretess. Alla möten, diskussioner liksom intervjuresultat behandlas högst konfidentiellt.
Vi strävar hela tiden utifrån att du som kandidat/sökande ska få bästa service och med målsättningen att vi ska finna ditt nästa drömjobb!
Du kommer att arbeta med sökmotoroptimering, SEO, av Tickets samtliga 5 sajter (2 varumärken i 5 länder) för att maximera försäljningsvolym och lönsamhet. En stor del av rollen handlar om att optimera och utöka innehållet på webbplatserna. I rollen ingår också att driva interna projekt mot andra områden/avdelningar på Ticket.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hands-on-optimering av Tickets alla webbplatser.
• Ansvar för implementation av SEO-strategier.
• Sökordanalys och optimering av innehåll.
• Utföra on-page / off-page SEO.
• Ansvara för att Tickets webbplatser har relevant, bra, optimerat innehåll.
• Beställa, hantera och publicera innehåll på Tickets webbplatser.
• Produktion av optimerade landningssidor.
• Hålla dig up-to-date inom det senaste i SEO, trender och best practices.
• Löpande uppföljning i verktyg som Adobe Analytics och Google Analytics.
Publiceringsdatum2014-10-17Dina personliga egenskaper• 2-3 års erfarenhet av SEO.
• Driven och har vinnarinstinkt.
• Du har ett analytiskt sinne, kommunikativ, proaktiv och lösningsfokuserad.
• Du har god prioriteringsförmåga, van att arbeta i grupp och är stresstålig.
• Du har goda kunskaper i Excel och trivs med att samla in, strukturera och presentera data.
• Du kan se sambanden mellan SEM och SEO och nyttan att samköra data och statistik mellan olika onlinekanaler för att kunna optimera på bästa sätt.
Ticket Privatresor är Nordens största privatresebyråkedja som erbjuder resor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flygbolag och hotell. Ticket har en andel på den svenska marknaden på cirka 40 procent av de resebyråsålda charter- och reguljärflygspaketen. Försäljningen i Sverige och Norge bedrivs från 72 butiker, telefon och online via ticket.se och ticket.no. I Danmark sker försäljningen via ticket.dk och i Finland via ticket.fi. Sedan september 2014 finns Ticket också representerade i Tyskland med varumärket airngo.de. Försäljningen uppgick till ca 4,6 miljarder kronor under 2013 och bolaget har ca 330 årsanställda. Ticket Privatresor ägs av investmentbolaget Braganza.
Sedan några år tillbaka har Ticket ett starkt fokus på att ta marknadsandelar online. För att fortsätta vår resa behöver vi nu förstärka vår organisation med en ny medarbetare inom onlineförsäljning. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse med placering på Tickets huvudkontor i Sickla, Nacka och du kommer att rapportera till vår chef för Internetmarknadsföring.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-16
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Chrigström, Rekryteringskonsult 0707 99 99 00
jonas@chrigstrom.comFöretagChrigström Consulting AB
AdressChrigström Consulting AB
Birger Jarlsgatan 18
11434 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 18
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2034636
Observera att sista ansökningsdag har passerat.