Telefonist till Telefonväxel och Servicecenter

Göteborgs universitet / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov.
Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, besökare och personal. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Servicecenter och Telefonväxeln vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir universitetets ansikte utåt.
I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Arbetet här innebär att ta emot och förmedla samtal på ett professionellt och
effektivt sätt, så att den som ringer kopplas till rätt person eller funktion, eller på annat sätt vägleda personen rätt.
Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, administration av GU-kortet och att vara sådana som studenter, anställda och besökare kan "fråga om allt". Dessa delar innefattar en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Man skulle kunna säga att vi tillsammans är oljan i maskineriet som får vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda.
Tjänsten innebär främst arbete i den centrala telefonväxeln, men för rätt person finns goda möjligheter till bredare arbetsuppgifter även i Servicecenter eller andra delar av Campusservice. I dagsläget sträcker sig arbetstiderna vardagar mellan kl 7:50-16:30.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, ytterligare utbildning är meriterande. Med den mångfald av kunder som kontaktar oss varje dag är det helt avgörande att du hanterar både svenska och engelska i tal såväl som i skrift. E-mail från dig är tydliga och sakliga och får kunden att känna sig väl omhändertagen.
Majoriteten av de ärenden vi hanterar kräver att du hanterar såväl Officepaket som servicerelaterade system.
För att passa för uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för service och förmågan att få personen i telefonen att uppleva sig som viktig. Du har inte behov av att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas. Du kan på ett lyhört sätt tillmötesgå kundens varierande behov.
Erfarenhet av telefonväxel, kundtjänst eller motsvarande är meriterande, liksom bred kunskap om Göteborgs universitets verksamhet och god kunskap i studentfrågor. Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/Lediga_anstallningar-detaljsida/?id=1364 genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Varaktighet, arbetstid


Publiceringsdatum
2017-10-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-26

Kontakt
Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Jobbnummer
3748702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: