Telefonist till telefonservice och växel

Borås kommun / Kundservicejobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 400 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

På avdelningen Entreprenad arbetar cirka 250 medarbetare. Verksamheten är indelad i områdena; fastighetsservice, byggservice, idrottsanläggningar, åkeri, markskötsel, VA/fjärrvärme, gata, parkskötsel, post och bud, växel och reception, tryckeri, serveringar och lokalvård.

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och vana att arbeta med telefon som främsta verktyg. Du ansvarar för att besvara kundernas ärenden med högsta kvalitet och servicenivå som telefonist i Borås Stads huvudväxel.
Besvara inkommande samtal · Koppla och förmedla samtal · Informationssökning internt och externt Förmedla eller lösa uppgifter och service till medarbetare och medborgare.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av service med bakgrund i callcenter, kundtjänst eller liknande verksamhet. Du förväntas ha erfarenhet av detta de tre senaste åren. Du är van att söka information i externa och interna system samt via internet. Att lösa problem eller hitta information via för dig nya system, är en utmaning som du gärna tar till dig. Du har en grundutbildning i form av gymnasieutbildning gärna med inriktning inom service.

För att trivas med arbetsuppgifterna behövs ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Att ge service och att alltid sätta kunden i centrum ska vara naturligt. Din framtoning är positiv och tydligt kombinerad med problemlösande förmåga. Vi söker någon som är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation.
Vi arbetar i team och ser det som viktigt med bra samarbetsförmåga, stort ansvarstagande och punktlighet. Urval sker löpande och utifrån personliga egenskaper i kombination med meriter.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter erbjuder vi dig personalförmåner i form av friskvårdsbidrag och fria bad. I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen med din ansökan.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "14:2024:2".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Arbetsplats
Borås Stad

Kontakt
arbetschef
Khaled Al Sharkawi
khaled.al.sharkawi@boras.se
033-35 70 03

Jobbnummer
8405113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: