TeleComputing söker IT Supporttekniker 2 nd line
Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill jobba i ett företag i tillväxt som satsar på tydliga framgångsfaktorer! Har du lätt för att sätta dig in i andra människors vardag och gillar att hjälpa andra genom ett lösningsfokuserat förhållningssätt? Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Vill du ha kul på jobbet och bidra till ökad kundnöjdhet då kan detta vara precis rätt jobb för dig!
I rollen som IT Support tekniker 2 nd line kommer du att:
• Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor.
• Arbeta med 2 nd line support och utföra beställningar samt bedriva felsökning vid incidenter och problem.
• Aktivt driva, utveckla och förbättra support och drift för Telecomputing och våra kunder.
• Dokumentera enligt Telecomputing standard.
• Identifiera processer och arbetsuppgifter som kan automatiseras eller förenklas.
• Bidra till bolagets och verksamhetens uppsatta mål och vision.
• Du kommer att ingå i ett team om 20 personer där ni arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.
• I din roll kommer du dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.
Du har kontinuerlig kundkontakt samt även interna kontaktnät ex. inom vår driftorganisation, så en social och kommunikativ grund är av stor vikt i rollen. Vi fokuserar starkt på att ha en tät och nära kundrelation och då vi agerar SPOC för många av våra kunder så kommer kontakt med kundens övriga leverantörer och egna underleverantörer att förekomma dagligen. Tillsammans med övriga medarbetare inom drift så står ni för hela vår driftleverans mot kund. 2 nd line är hjärtat i verksamheten där vi hanterar det mesta som innefattas inom IT och du kommer att vara en viktig kugge i vår andra linje inom TeleComputings driftsorganisation.
Vi erbjuder dig:
• För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Vi sätter trivsel och arbetsmiljöfrågorna högt på agendan. Vi har särskilt goda personalförmåner bland annat vad gäller hälsa och friskvård.
• En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
• Mycket goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar inom Nordens ledande specialistverksamhet inom molntjänster.
• En tjänst i ett tillväxtbolag med spännande utmaningar och möjligheter framöver. TeleComputing strävar mot att hela tiden utveckla sina medarbetare.
• En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både TeleComputing och för våra kunder.
• Centralt placerat kontor i Kista, ljusa lokaler och arbetsytor och med närhet till kommunikation och service.
• Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.
Vi tror att du har:
• En bred erfarenhet av användarsupport.
• Erfarenhet av arbete med Windows infrastruktur samt av arbete med nätverk och kommunikation.
• Tidigare erfarenhet från 1 st line / IT-support onsite
• Mycket goda generella tekniska kunskaper.
• Erfarenhet av att dokumentera.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Vi tror att du har god förmåga att jobba självständigt och är en kreativ problemlösare med ett stort tekniskt intresse. Du har ett driv att utvecklas och fördjupa dig inom dina tekniska intresseområden och följer gärna den tekniska utvecklingen på nära håll. Vidare tror vi att du har en förmåga att hitta innovativa lösningar och snabbt prioritera om då detta krävs. Du har mod att ge dig i kast med uppgifter som inte har någon lösning på förhand. Likväl som att jobba självständigt ser du värdet i att jobba i en grupp med "högt i tak" och prestigelöshet.
Att inneha både analytisk och logisk förmåga är viktiga egenskaper för denna roll likaväl som att ha en hög servicenivå, social och kommunikativ förmåga och veta att supportrollen innebär att vara företagets ansikte utåt mot kund. Vi söker dig som tycker om att hjälpa andra!
Meriterande är om du har erfarenhet av: VMware, serverhantering, skrivarfelsökning och felsökning gällande nätverk.
Om TeleComputing
TeleComputing-koncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska SMB-marknaden. TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand, molntjänster och SaaS-tjänster (Software as a Service). Dotterbolaget Kentor är systemintegratörer som erbjuder kvalificerade bransch- och verksamhetsspecialister, systemutveckling samt IT-rådgivning. Koncernen har över 1 000 anställda på 9 orter i 4 länder och ca 1 300 företagskunder i Norden. TeleComputing är certifierade enligt såväl ISO9001:2008 (kvalitet), ISO 27001 (informationssäkerhet) som ISO14001 (miljö). För mer information se
www.telecomputing.sePubliceringsdatum2017-06-01ErsättningTillträde: Snarast möjligt efter överenskommelse
Arbetstid & placeringsort: Arbetstid är schemalagd mellan kl. 07-20 vardagar och mellan kl. 8-20 helger, med placering centralt i Kista.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-20
FöretagTelecomputing Sweden AB
AdressTelecomputing Sweden AB
Box 85
16494 KISTA
KontorsadressKnarrarnäsgatan 7
Jobbnummer 3534059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.