Teknisk support till InternalCars
A Hub AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-09-16
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-09-16Om företagetInternalCars är en del av en snabbväxande bolagsgrupp som utgör en innovativ kraft på den svenska bilmarknaden. Med konkurrenskraftiga produkter och uppbackning från flera namnkunniga investerare befinner sig bolaget i en spännande fas där man är mycket mån om att ha rätt personer ombord! Nu är det din tur!
Bolaget erbjuder mjukvara till bilhandlare; ett system som möjliggör hantering av leasing, test och dokumentation av begagnade bilar och en marknadsplats för köp och sälj. På kundlistan finns de flesta av de största bilvarumärkena representerade genom generalagenter, leasingbolag och över 500 återförsäljare. I koncernen arbetar idag cirka 50 personer och kontor finns i Solna, Linköping, Örebro och Helsingfors.
Till InternalCars supportteam söker vi nu en ny Teknisk support som tillsammans med en närmsta kollega ansvarar för bolagets 1st line-support och levererar service i världsklass till systemanvändare runt om i Sverige. Här på InternalCars är stämningen vänlig och inkluderande, samtidigt som bolaget präglas aven entreprenöriell anda!
InternalCars är en del av Fudd Finans som erbjuder finansieringslösningar i fordonsbranschen.
Du erbjuds:
En fast tjänst på ett växande och välmående bolag i ständig positiv rörelse och förändring
En god fast lön och fina förmåner
En organisation som värderar sammanhållning och kollegornas välmående vilket konkret innebär bland annat gemensamma luncher, frukostar, AW:s, kickoffs och viss möjlighet till flextid
En gedigen introduktion när du är ny på arbetet
En meriterande supporttjänst där du får chansen att utvecklas inom ramen för rollen och komma med input till en förbättrad supportfunktion
Om rollenI rollen som Teknisk supporthanterar du inkommande ärenden via telefon och mail. Ärendena kommer primärt från externa kunder(systemanvändare), men du jobbar även medkollegor från andra avdelningarsom behöver din stöttning i olika systemrelaterade frågor. Du löser dessa ärenden efter allra bästa förmåga och ser till att alltid ge bästa service tillsammans med din supportkollega.
Du kommer bland annat att:
Dagligen hantera inkommande ärenden via telefon och mail
Felsöka och åtgärda konfigurationsrelaterade buggar
Eskalera ärenden av mer komplex teknisk karaktär till 2nd line-supporten och följa upp progress
Skapa mallar och lathundar för effektivisering av supportarbetet
Förbättra supporten löpande och komma med förändringsförslag
Vi ser också att du är öppen för att hjälpa till med övriga ad hoc-uppgifter som kan uppkomma i denna dynamiska och föränderliga miljö.
Kvalifikationer Tidigare arbetslivserfarenhet som gett god systemvana(exempelvis CRM, helpdesk, ERP)
ALTERNATIVT
Relevant eftergymnasial utbildning
Vana av telefon av och mail som arbetsverktyg
Tidigare erfarenhet från en roll som inkluderat kundbemötande så som kundtjänst, teknisk support eller butik
Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande Erfarenhet av att administrera och/eller konfigurera system, exempelvis genom roll som teknisk support eller ansvarig för masterdata
Personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och värderar kompetenser så som serviceinriktad, flexibilitet inför förändringar, driv,nyfikenhet på kundens och vår affär,att vara lättlärd, strukturerad och att du är en team player!
Övrig informationAnställningsform: Fast anställning, med 6 månaders provanställningStart: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstidOmfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17 med viss flex.Plats: Stockholm (Solna), Linköping eller Örebro
OBS! Rekryteringsprocessen kan komma att inkludera personlighets- och problemlösningstest i slutskedet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem.
Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande
Löpande urval av CV
Telefonintervju med A-hub
Digital intervju med A-hub
Intervju hos företaget
Referenstagning
Erbjudande
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656),
https://a-hub.se Arbetsplats A-hub
Kontakt Ulf Appelgren
ulf@a-hub.se Jobbnummer 8901467