Teknisk support / Teknisk kundtjänst / 1st line / B2B inom telek

Bravura / Supportteknikerjobb / Karlstad
2017-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk support / Teknisk kundtjänst / 1st line / B2B inom telek" (publicerad 2017-03-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Karlstad, Nacka, Arvika, Hagfors, Mariestad eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.


Publiceringsdatum
2017-02-15

Företaget
Företaget är specialiserade på systemintegration för IT och telekommunikation med över 700 medarbetare i Sverige. De är en del av en stor koncern och har djup teknisk kunskap inom IT-infrastruktur samt är en molnleverantör med höga certifieringar. Kulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå.

Nu söker företaget medarbetare till sitt kontor i Karlstad, där du blir en del av ett team med god gemenskap.


Dina arbetsuppgifter
Som 1st line support ansvarar du för den första kontakten med företagets företagskunder. Rollen innebär att bistå kunderna med teknisk expertis gällande olika ärenden samt ett ansvar att leverera en lösning. Ärendena är av varierande karaktär och omfattning och kan gälla allt från mailinställningar till serverproblem samt ta från ett par minuter till två dagar att lösa. Kunderna supportas över telefon och mail. Rollen innebär kontakt med interna funktioner, bland annat 2nd line support och ditt främsta fokus är att arbeta för nöjda kunder.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT
• Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från en serviceorienterad tjänst såsom försäljning, kundtjänst eller teknisk support
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Det är meriterande med kunskaper inom Windows Server och Exchange

Vi tror att du som söker tjänsten är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Att ta egna initiativ ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor. Vidare har du har förmågan att ta dig an nya förhållningssätt och du är öppen för förändring.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, teknisk kundtjänst, teknik, IT, 1st line, first line, kundservice, service, Karlstad, heltid

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse., Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabrielle Svensson gabrielle.svensson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1780

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3322011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: