Teknisk support / 2nd line / SQL till Props Utility Solutions
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2018-11-13FöretagetProps Utility Solutions är en svensk leverantör av flexibla och prisvärda mjukvarulösningar till energibolag, telekombolag, bredbandsbolag och banker. Personalen på Props har tidigare utvecklat bland annat fyra framgångsrika generationer av faktureringslösningar som idag betjänar över 22 miljoner slutkunder över hela Europa. På företaget finns en hög teknisk kompetens och du erbjuds därför goda möjligheter att utveckla din tekniska kompetens.
På det nyrenoverade kontoret vid tunnelbanan i Solna Strand råder en härlig kultur där eget ansvar genomsyrar verksamheten. Arbetet bedrivs på det sättet som passar medarbetaren och arbete varvas med sociala aktiviteter så som tv-spel och flipperspel. Du kommer att få ta stort ansvar från dag ett vilket på sikt också kommer att utökas allt eftersom att du blir trygg i rollen. Tillsammans med några av världens bästa utvecklare inom fakturering, integration och internationell energimarknad har du nu chansen att ta nästa steg i din karriär.
Dina arbetsuppgifterI din roll som 2nd line support arbetar du med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten. Här är det fokus på att hitta långsiktiga lösningar varav de ärenden du hanterar generellt är nya och ej återkommande problem. Du arbetar nära kunden och supporterar ärenden åt din "egna" kund som främst inkommer genom ärendesystemet. Vid behov kan även viss support och stöd åt användare ske på plats hos kund i form av uppstartsmöten, utbilda nya medarbetare eller finnas tillgänglig på plats för frågor under en dag.
I rollen erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter inom bland annat installation, uppgraderingar och releaser. Du har möjlighet att påverka utvecklingen av din roll och engagera dig i flera delar av verksamheten.
Kvalifikationer• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
• Meriterande med erfarenhet och kunskaper inom SQL
• Meriterande med supporterfarenhet inom Telecom- och energibolag
För att trivas i rollen är du öppen och prestigelös för att lära dig nya saker och utvecklas som teknisk support. Du är en engagerad och nyfiken person som trivs med att ta egna initiativ i arbetet och även ta stort ansvar för dina kunder. Då företagskulturen präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte trivs du med att samarbeta nära dina kollegor där du visar en vilja för att lära.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Solna Strand
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
alexandra.enocksson@bravura.se, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: support, teknik, 2nd line, onsite, offsite, SQL, my SQL, mjukvara, affärssystem
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Enocksson
alexandra.enocksson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4456245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.