Teknisk problemlösare till avancerad 1st line
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Tekniklego. För många tekniska problemlösare och supportkonsulter hos oss är det där det började. Att bygga ihop, bygga om, bygga eget, få allt att fungera. En robot som skulle gå framåt, en bil skulle rulla när en knapp trycktes ner. Och när den inte rullade så fick man rota runt bland delar, fundera på alla steg och hitta en lösning. Lite så är det att jobba för vår kund. Låter det intressant?
Publiceringsdatum2015-05-31BeskrivningSedan de där första tekniklegobyggena har du antagligen lärt dig en del, kanske jobbar du hellre med datorer än lego nu för tiden. Oavsett är det viktigt att du fortfarande är den där tekniska problemlösaren som gillar att ta sig an saker som strular och hitta lösningar. Och den där genuina nyfikenheten när det kommer till teknik och möjligheten att få lära sig mer och att utvecklas - den är nog viktigast.
Perido söker nämligen problemlösartalanger till vår kund, ett bolag som med sina egenutvecklade och avancerade system antagligen har en av de mest spännande IT-miljöerna i Sverige (systemen är antingen Windows- eller Linuxbaserade). De sitter strax utanför centrala Stockholm och behöver förstärkning till deras Technical Operations. Notera! Även om det är första linjen som det handlar om är det långt ifrån trivialt arbete - betoningen ligger på avancerad problemlösning, och med tiden är tanken att teamet ska ta sig an tyngre och tyngre problem från 2nd line.
Rätt person välkomnas till ett team som jobbar med internationell support via mail och telefon. Du kommer att få lära dig om de olika systemlösningarna, applikationerna, etc på plats och då det mesta är egenutvecklat krävs ett genuint teknikintresse och nyfikenhet! Startsträckan innan du självständigt kan bidra till teamet är relativt lång. Med andra ord tror vi att du har en långsiktig inställning och att du ser fram emot en roll där det alltid finns något nytt att lära sig. Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• 2 års relevant utbildning eller 2 års erfarenhet av support/servicedesk
• Grundläggande kunskaper i Unix/Linux
• Teknisk problemlösare, genuint intresse för att utvecklas inom det tekniska området
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, skiftarbete (vardagar, inget helgarbete). Tillsvidare. Start så snart som möjligt.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 40220DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb40220DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 40220DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2317190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.