Teknisk IT-support, servicedesk till retailföretag

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Vill du jobba med IT och hjälpa interna användare med tekniska problem? Vi söker dig som vill jobba med teknisk IT-support till vår kund!

Vi söker en intern servicedesk / teknisk IT-support till ett välkänt företag i retail-branschen. Tjänsten ska tillsättas snarast så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som servicetekniker inom IT-Support och konsult via TNG IT Digital får du möjlighet att skaffa dig mycket erfarenhet på kort tid, med en start på ett spännande företag inom retail. Bra att också veta är att vi är en del av TNG och ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som intern servicedesk / teknisk IT-support kommer du vara första kontakten för interna användarna gällande deras tekniska problem kopplat till kassasystem, kassascanner, betalterminal och kvittoskrivare. Via telefon och mail tar du emot ärenden, ser till att få den informationen som behövs för att kunna hantera ärendet, göra en analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du arbetar proaktivt för att effektivisera supportprocessen och säkerställa att det lokala behovet av support minskar. Du ansvarar själv för att avgöra när din hjälp inte är tillräcklig och ärendet behöver slussas vidare till 2nd line.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vår kund är ett av Sveriges mest välkända retailföretag - ett trevligt företag med stort fokus på fungerande IT och tekniska lösningar - placerat strax utanför Göteborg. I rollen som intern servicedesk / teknisk IT-support blir du en del av ett service-team på 7 personer, som tillsammans ansvarar för support mot företagets alla filialer, även i länder utanför Sverige.

Uppdraget planerar starta snarast och sträcker sig över minst 3 månader.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet från teknisk support inom IT, exempelvis helpdesk eller servicedesk och gärna över telefon och mail.

Du har kunskaper inom:

* Hårdvara och mjukvara generellt
* Windows OS
* Microsoft Office
* Svenska och engelska, både i tal och skrift, för effektiv kommunikation med användarna.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Exchange eller Citrix samt utbildning inom IT.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara serviceminded, då du behöver kunna hantera användare med olika stora IT-kunskaper, och ha ett strukturerat arbetssätt för att hålla ordning på de olika ärendena och återkoppla svar i tid.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-01-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Hallberg 031-7612229

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Korsgatan 3
41116 Göteborg

Kontorsadress
Korsgatan 3

Jobbnummer
3289317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: