Teknisk förvaltningsledare / VoIP/ kontaktcenter / telefoniväxla

Bravura / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-12-04

Företaget
Företaget hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet. Den digitala resan har bara börjat, och här erbjuds du en unik möjlighet att få vara med och påverka på riktigt.

De söker nu en LifeCycle Manager som blir övergripande ansvarig för den tekniska lösningen och koordinerar leveransen mot en av de största och viktigaste kunderna.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som LifeCycle Manager (LCM) ansvarar du för att leverera och förvalta den tekniska lösningen mot en eller flera av företagets kunder. Du agerar som en rådgivare på taktisk nivå mot kunden och ansvarar för att kunna svara på frågor som rör den gällande tekniken och er leverans. Dina arbetsuppgifter är främst att koordinera och säkerställa förvaltningen under kontraktets livslängd vilket innebär att du involveras i tekniska diskussioner med utgångpunkt det kommersiella ansvaret mot kunden. Som LCM kommer du i kontakt med alla delar av den interna organisationen och dess produkter. Då du kommer in i organisationen under ett spännande skede får du vara med och påverka förändringen där din insats gör avtryck i utvecklingen av företagets företagsaffär.

Du erbjuds möjligheten att förvalta en komplex telefonilösning mot en av företagets viktigaste kunder som ställer höga krav. I kundteamet samarbetar du med roller som Client Executive för taktiska frågor och med Service Manager för att följa upp tekniska frågor på en operativ nivå. Du tar också en central roll i större koordinerande uppdrag, som t.ex. felsökningar.

Detta är en av bolagets mest affärskritiska roller som ger dig utrymmet att påverka i stor utsträckning.


Kvalifikationer
• Avslutad akademisk examen, högskole- eller civilingenjör eller motsvarande
• Flera års erfarenhet av att koordinera eller driva större leveranser med fokus på tekniken
• De tekniska kunskaperna ska ha sitt fokus inom telefoni/nätverk/kontaktcenter/mobila arbetssätt (exempel på företagstelefoni med integrerat stödsystem kan vara skype for business, IP-telefoni, SIP etc)
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
• Det är meriterande om du har vana av att arbeta med outsourcingaffärer samt om du har dokumenterad eller goda referenser avseende kunskap om ramverket ITIL.

För att trivas i rollen har du ett bra tillvägagångssätt för att lösa problem samt har en lösningsfokuserad inställning. Du är duktig på att bygga relationer, skicklig på att leda och visar ett intresse för andra människors perspektiv. Då du arbetar med svårare arbetsrelaterade frågor är det viktigt att du har ett intresse för att hjälpa och stödja andra människor, samt att du har förmågan att hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare har du förmåga att skapa och hålla struktur i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: LifeCycle manager, LCM, livscykel, teknisk livscykel, förvaltningsledare, teknisk förvaltningsledare, operations manager, projektledare, ITIL, ITSM, telefoni, telekom, contact center, kontaktcenter, MFN, mobila företagsnät, televäxlar, telefoniväxlar

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Hultman jonatan.hultman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3835891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: