Technical Support till Crem International
Badenoch & Clark / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Technical Support till Crem International
Vi söker en person som ska stärka vår tekniska supportavdelning inom segmentet hotell, restaurang & cafe/catering. Är du en serviceinriktad person som besitter teknisk kunskap och gillar problemlösning? Vill du ha möjlighet att påverka din egen utveckling i ett dynamiskt globalt företag med familjär anda? Då kan vår lediga position på Crem International vara din nästa utmaning!
Crem International utvecklar, tillverkar och säljer kaffemaskiner till kontor, restaurang, storkök och servicehandel. Kaffemaskinerna som marknadsförs under tre starka varumärken; Coffee Queen, Expobar och Spengler säljs genom rosterier och återförsäljare till mer än 90 länder. Våra produktionsanläggningar, säljkontor och utvecklingsavdelningar finns i Sverige, Kina, Spanien, Tyskland och England. Koncernen omsätter drygt 700 MSEK och har ca 350 anställda.
Din roll
I rollen som Technical Support arbetar du på vår avdelning Customer Service som är beläget på vårt kontor i Solna, Röntgenvägen 2. Inom teamet florerar en stark entreprenörsanda med fokus på ständiga förbättringar och hög kundfokus. Dina närmsta kolleger på kontoret i Solna består av 8 medarbetare bl a tekniker, säljare och medarbetare inom vår affärsutveckling. Du rapporterar till Customer Service Manager Nordics som utgår ifrån huvudkontoret för det nordiska bolaget i Åmotfors i Värmland.
Din roll som Technical Support består i huvudsak av att ge professionellt stöd till kunder, service partner och till viss del slutkund vad gäller tekniska frågor. Det kundsegment du är support för utgör hotell, restaurang & cafe/catering, där produkterna framförallt är filtermaskiner och manuella espressomaskiner. Du medverkar till att upprätthålla goda kundrelationer och strävar alltid efter hög kundservice. Kommunikationen sker till största del via telefonsupport samt även kanaler såsom mail och hemsida.
I din roll ingår även att planera och genomföra utbildningar av våra produkter samt vid behov koordinera och utföra installationer och service av maskiner på fält. Resdagar med övernattning utgör ca 10 nätter per år. Du ger stöd och medverkar i utvecklingsarbeten och underhåll av våra supportverktyg samt säkerställer professionell hantering av reklamationer. På returnerade produkter utför du analys av felorsak samt åtgärdar och reparerar. Vidare ingår även att registrera reklamationer, order och ärenden i våra service system.
Hos oss får du planera långsiktiga aktiviteter mot kunder och partners samt analysera statistik för interna förbättringsprocesser.
Vem trivs här?
Lockas du av att få arbeta i ett expansivt globalt företag med en positiv atmosfär som ger möjligheter att vara kreativ och ta egna initiativ? Då kan du vara den vi söker!
För att lyckas i rollen har du några års arbetserfarenhet inom teknisk service och felsökning. Du har relevant baskunskap inom elektronik speciellt för standardkomponenter samt erfarenhet av att läsa ritningar och el-scheman. Det är en fördel om du har erfarenhet av närliggande bransch samt arbetat direkt mot återförsäljare och kunder. Kundservice och problemlösning är en del av din vardag och detta ser du som roligt och utmanande.
Du är precis som vi entusiastisk i dina relationer och är kommunikativ. Du talar och skriver flytande svenska och har mycket goda kunskaper i engelska. Har du även andra språkkunskaper såsom tyska, kinesiska eller spanska så är det meriterande. Dina goda kunskaper inom Microsoft applikationer Word, Excel och Powerpoint samt erfarenhet av att arbeta i ERP system kommer att komma till användning. B-körkort krävs för tjänsten.
Vi erbjuder dig!
Crem International är ett expansivt företag med positiv framåtanda. Då företaget expanderar stadigt så finns goda utvecklingsmöjligheter för en drivande person som visar goda resultat. Du välkomnas till en arbetsplats där du får gehör för egna idéer och möjlighet att arbeta med frihet under ansvar. Som nyanställd får du introduktion, produktutbildning samt marknadsmässiga förmåner med trygga anställningsvillkor.
Låter det intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Linda Mattsson, e-post:
linda.mattsson@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på
www.badenochandclark.se. Urval sker löpande varav vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt. Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha senast den 6 september 2017. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-15ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Mattsson
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressBox 121 27, Kungsgatan 60
Jobbnummer 3642410
Observera att sista ansökningsdag har passerat.