Technical Support Specialist till Second Line på Kundservice
Hi3G Access AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hi3G Access AB i Stockholm,
Täby,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i din pågående kundservicekarriär. Hos oss blir du en del av vårt team som teknisk second-line support och får chansen att fördjupa dig i vår nätverks- och systemstruktur. Kom och väx med oss!
Ditt nya jag, i vårt lag
Du kommer att tillhöra ett engagerat team där alla har ett högt kundfokus och en fast övertygelse om att allt går att göra bättre! Ni är alla riktiga teamspelare och arbetar med att hantera tekniska kundärenden som eskalerats vidare från vår Kundservice och våra 3Butiker. De ärenden du hanterar är felanmälningar från våra kunder kopplat till nät och täckning, samtalsproblem, sms- eller mms-problem, problem med utlandsanvändande och ja, mycket mycket mer.
Du arbetar med kundärenden i ett flertal system, och har kundkontakt via mail och telefon. Du tar även emot inkommande samtal från kollegor på Kundservice, där du är experten när det kommer till Tres nät. För att lyckas med det får du såklart mycket kunskap och utbildning på plats, och jobbar med kollegor som alla hjälps åt och delar sina kunskaper för att vi tillsammans ska vara experter.
Vårt mål som team är att varje dag tillsammans med dig leverera en snabb, professionell och genuin service till såväl våra kunder som kollegor. Vi har ett nära samarbete med vår Technical First Line, första ledet som har den första kontakten med kunderna. De gör bedömningen om ärendet behöver ytterligare djupdykning och expertis inom området Nät eller Växel, och eskalerar vidare ärendet till dig och dina kollegor. Tillsammans med vår Technical First Line utgör vi kundservice tekniska underorganisation som de som hanterar de mest komplexa tekniska ärendena från våra kunder.
Du spelar en viktig roll i Tres felanmälningsprocess och samarbetar nära flera av våra interna Nät- och IT-avdelningar bland annat Tres NOC. Du får möjlighet till egna ansvars- och utvecklingsområden vilket får dig att växa varje dag.
Du kommer garanterat att gilla:
• Att tillhöra ett team där man gillar att lösa problem och ha kul tillsammans
• Att varje dag känna att du utvecklas och lär dig nya saker
• Att lära dig mer om Tres nät och följa med på resan in i 5G
• En roll på en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place to Work 2024
• Att få sitta i ett modernt kontor vid Globen
• En tillsvidare anställning på heltid med fast lön
• På Tre är inkludering, jämlikhet och mångfald en av våra viktigaste frågor. Vi vet att olika erfarenheter och perspektiv är det som tar oss framåt.
Vi tror att du är något år in i din kundservicekarriär och redo för att ta nästa steg. Du får gärna ha arbetet med kundservice av teknisk karaktär, där du arbetat med felsökning och har några bra knep för att snabbare komma på banan i det här uppdraget. För att sticka ut lite extra har du arbetat i en liknande second-line funktion, antingen inom det tekniska eller ett annat område där du har varit specialisten. Du är över 18 år och är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning, är lösningsfokuserad, tar egna initiativ och eget ansvar och har ett finfint engagemang. Servicetänket finns i ditt dna och det kommer helt naturligt för dig, du har ett genuint tekniskt intresse och vill gärna lära dig mer. Vi tror att du är en riktig buddy som gillar att lösa problem och kan göra det utan att kvaliteten brister.
Publiceringsdatum2024-08-02Så ansöker duLåter det som en rolig möjlighet? Vad glada vi blir! Du ansöker enkelt med CV och besvarar urvalsfrågorna istället för att bifoga ett personligt brev. Vi tar emot ansökningar via denna annons och flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet.
I den här rekryteringen genomför vi urvalstester och sedan bakgrundskontroll på vår slutkandidat, du får mer information om detta under rekryteringsprocessen.
Vid frågor om rollen, kontakta gärna rekryterande chef Panos Ziambaras, Manager Technical Support.
Vi ser mycket fram emot din ansökan. Varmt välkommen till oss på Tre!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hi3G Access AB (org.nr 556593-4899)
Arbetsplats Tre
Jobbnummer 8821485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.