Teateralliansen Söker Biträdande Verksamhetsledare

TeaterAlliansen / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeaterAlliansen i Nacka, Stockholm eller i hela Sverige

Om TeaterAlliansen AB
TeaterAlliansen erbjuder professionella frilansande skådespelare en grundanställning mellan deras olika uppdrag på en mycket rörlig arbetsmarknad. Idag är 150 skådespelare anställda. Vi planerar för att utöka med ytterligare 20 anställningar under 2017. TeaterAlliansen har sina lokaler i Gäddviken, Nacka, och har en liten administration. TeaterAlliansen ägs gemensamt av Svensk Scenkonst, Teaterförbundet/för scen och film samt Trygghetsrådet TRS och finansieras via Kulturdepartementet.
Mer information hittar du på www.teateralliansen.se

Om tjänsten
TeaterAlliansen söker en biträdande verksamhetsledare med administrativt ansvar. Arbetet är operativt, men kräver också en förmåga att tänka strategiskt.

Arbetsuppgifter och roll
Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten kvalitativt så att den motsvarar organisationens behov idag och i framtiden. Du arbetar tillsammans med vd med huvudfokus på verksamhetsplanering, ekonomi och personaladministration.

Kvalifikationer och erfarenheter
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av teater och/eller kulturbranschen
• Erfarenhet av budget-, ekonomihantering och personaladministration
• God dokumenterad samarbetsförmåga
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete
• God administratör med erfarenhet av verksamhetsanalys samt IT- och systemförståelse
• Van vid att starta och driva projekt
• Erfarenhet av facklig samverkan och arbetsrätt

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett starkt kulturintresse och vill arbeta inom kultursektorn. Du är positiv och handlingskraftig. Vi sätter stort värde på prestigelöshet. Du behöver vara både strukturerad och självgående. Du kommer att arbeta med löpande ekonomi- och personaladministration men också utveckla nya processer i samarbete med övrig personal vilket kräver lyhördhet och förmåga att tänka långsiktigt. Tjänsten kräver att du är en god kommunikatör och har lätt att uttrycka dig tydligt både i tal och i skrift. Du är mål- och resultatinriktad, ser möjligheter och är lösningsorienterad.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 14 november 2016. Ansökan med cv skickas till ansokan@teateralliansen.se eller till adressen
TeaterAlliansen, Kvarnholmsvägen 156, 131 31 Nacka.
För mer information kontakta Ulla Lidholm, vd/verksamhetsledare, tel. 08-452 21 24, ulla.lidholm@teateralliansen.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2016-11-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-14

Kontakt
ulla.lidholm@teateralliansen.se

Företag
TeaterAlliansen

Adress
TeaterAlliansen
Kvarnholmsvägen 56
13131 NACKA

Kontorsadress
Kvarnholmsvägen 56

Jobbnummer
3134621

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeaterAlliansen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeaterAlliansen: