Teamledare- Södra Norrland

ABC kraften / Försäljningsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Hudiksvall, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs, Sundsvall eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Vill du vara med och driva vår verksamhet framåt?
Tjänstens innehåll i huvudsak
Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla ABC kraften till en ledande leverantör av arbetsmarknadstjänster. Vi står för en företagskultur där vi delar med oss av framgångar och motgångar och där vi är lyhörda och ger snabba återkopplingar mot kollegor, våra deltagare och uppdragsgivare.
Därmed söker vi dig som vill arbeta hårt för att vi ska nå våra mål och att deltagare ska känna att de får det stöd som de kan förvänta.
En Teamledare på ABC kraften arbetar med hela verksamhetens bästa i fokus och du rapporterar direkt till regionsansvarig.
Vi söker dig som vill ta ansvar för ett eller flera kontor och säkerställa att medarbetarna har förutsättningar att lyckas med sitt jobb i form av introduktioner och utbildningar. Att utveckla ett ännu bättre samarbete med kund och samarbetspartners.
Du ansvarar för kvalitetssäkring på kontoret och är behjälplig vid rekrytering under Regionsansvarig. Du har ett personalansvar i form av drift och samordning i frågor som inte rör anställningsavtal eller lön och du har tydligt en nära relation med Regionsansvarig i området och ett rapporteringsansvar då du står närmast Regionsansvarig i ditt arbete.
Du har kompetens att arbeta i våra tjänster och kan därmed vid behov eller i överenskommelse arbeta i tjänsterna vi levererar.
Vi tror du är nyfiken och kommunikativ med god förståelse för vår bransch. Du kommer att introducera, handleda och tillhandahålla utbildning av personal i våra tjänster och system.
I din roll ligger att säkerställa att tjänsterna levereras med hög kvalité av dina medarbetare samt vid behov även levererar tjänster gentemot deltagare. I tjänsten ingår även en hel del administration vilket kräver att du är noggrann och metodisk.
Formell kompetens för tjänsten
Du har följande kompetens för att uppfylla kompetenskraven:
tyg och betyg.

Minst 2 års erfarenhet av samordning/ledning med rapporteringsansvar 

Data/dokumentationsvana

B-körkort och bil då resor i tjänsten ingår

OBS, du behöver dessutom uppfylla minst 1 av nedanstående kompetenskrav
Handledare komp 1
1 års erfarenhet av framtagning av praktikplatser Cv-skrivning och att sammanställa intyg och betyg.
och/eller
Handledare komp 2
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande
poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete,
studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
I kombination med minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du
ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
och/eller
Handledare komp 3
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
I kombination med tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande
yrke eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupppsykologi
• Karriärvägledning
Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Har du något av ovanstående i din kompetens så är du behörig att söka tjänsten!
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att den formella kompetensen uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig. 

Din ansökan
Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.

Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.

Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Frågor besvaras av Frida Häggström
Tfn: 0761-810 812
Mail: frida.haggstrom@abckraften.se

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-02-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2671394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: