Teamledare till Konsultteam Bredband

Com Hem / Försäljningsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem i Härnösand, Sundsvall, Örnsköldsvik, Stockholm eller i hela Sverige

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 900 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är BC Partners. För mer information se på www.comhem.se

Kundservice är en central funktion för Com Hem då det är hos oss det flesta kundmöten äger rum. Verksamheten omfattar cirka 700 personer varav 500 i Härnösand och 200 i Örnsköldsvik. Arbetsplatsen präglas av en modern och säljande miljö där kunden och kvalitén står i centrum och där medarbetarna trivs tillsammans. Kundservice utgör i dagsläget den största försäljningskanalen på Com Hem.

Publiceringsdatum
2014-01-22

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar som ledare för ett team med ansvar för coachning, träning, kvalitetsuppföljning samt utveckling av
verksamheten. Som Teamledare har du övergripande resultat- och operativt ledningsansvar för cirka 15-25 konsulter. Det inkluderar medlyssning och resultat- och utvecklingssamtal med varje individ.

Du verkar för en aktiv feedbackkultur och för en öppen dialog med såväl kollegor som andra avdelningar. Du säkerställer en kontinuerlig dialog med aktuell konsultchef avseende individernas personliga leveransförmåga i förhållande till uppsatta mål samt aktiviteter i medarbetarnas individuella utvecklingsplan. Du kommer att arbeta i ett högt tempo med snabba beslut och där du behöver vara dina kommunikatörer nära till hands. Teamledare arbetar aktivt för en god arbetsmiljö och hög frisknärvaro. Arbetet kräver att du har ett tekniskt intresse för att på bästa sätt kunna vägleda dina kommunikatörer i deras vardag.

Kvalifikationer
1-2 års erfarenhet av coachande ledarskap, arbets- eller personalledning. Grundläggande kunskaper inom de tjänsteområden som utgör grund för Com Hems affär. Goda kunskaper inom försäljning och kundhantering. Erfarenhet av ett coachande ledarskap, coach, arbete i kundservice/contact
center är meriterande.

Lägsta utbildningsnivå gymnasiekompetens. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen bör du ha ett coachande förhållningsätt och trivas med ett stort ansvar. Du har lätt att samarbeta och brinner för att nå framgångar tillsammans med teamet. För att trivas i rollen bör du vara tävlingsinriktad, uthållig och triggas av att nå uppsatta mål. Du trivs och du vill växa i en föränderlig miljö. Du bör även kunna hantera stressade situationer på ett bra sätt. Viktigt är också att du är ödmjuk och ser dina medarbetare och coachar dem till att bli ännu bättre på det de gör.

Stationering

Härnösand

Anställningsform

Tjänsten är ett vikariat. Varaktighet ca 1 år.

Arbetstid

Schemalagd arbetstid, med kvälls och helgbemanning.

Sista ansökningsdag är den 12 februari 2014. Intervjer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Com Hem

Adress
Com Hem
Box 8093
10420 Stockholm

Jobbnummer
1756660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem: