Teamledare Taktisk planering

Hi3G Access AB Kundservice / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hi3G Access AB Kundservice i Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
Vi söker en teamledare  för â€?Taktisk planeringâ€? på  Customer & Loyalty Operations
På 3 är vi hängivna uppgiften att ge våra kunder den bästa servicen och att proaktivt driva lojalitetsskapande aktiviteter.
Customer & Loyalty Operations är den avdelning där vi planerar och följer upp detta arbete och där vi säkerställer rätt bemanning i vårt eget kundkontaktcenter samt optimal fördelning av
kundsamtal hos externa samarbetspartners.
Nu söker vi en chef till gruppen â€?Taktisk planeringâ€? med ansvar för prognostisering, planering, schemaläggning och uppföljning.
Som chef för denna grupp arbetar du tillsammans med medlemmarna i teamet i dagliga operativa frågor avseende prognostisering, schemaoptimering och rapportering.
Du leder gruppens arbete som "spelande tränare" och förväntas engagera dig själv i de olika uppgifterna tillsammans med teamet.
Du ansvarar också för att utveckla metoder och processer för att uppnå Operational Excellence i Customer & Loyaltys kundnära verksamheter.
I rollen ingår ett eget operativt ansvar för prognostisering, taktisk planering, analys och presentation av utfall.
Gruppens resultat mäts på mål avseende service-nivå till kund i kundservice och lojalitetsavdelningarna samt kostnadseffektivitet i den mycket personalintensiva verksamheten.
Du skall ha ledarskapsförmåga och ett genuint intresse av att stödja och utveckla dina medarbetare i teamet i deras individuella och gemensamma utmaningar. Tidigare chefserfarenhet från liknande
verksamhet är meriterande.
För att kvalificera till rollen skall du också ha erfarenhet av schemaläggning i personalintensiv verksamhet, vana att arbeta i schemaläggnings/bemanningsplanerings-system, kunskap om köteori
(Erlang) för bemanningsbehov i call center verksamhet samt matematisk statistik.
Rollen kräver noggrannhet och analytisk förmåga i kombination med social kompetens.

Publiceringsdatum
2008-08-28

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-12
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tomas Taesler, +46 735 33 7204

Företag
Hi3G Access AB Kundservice

Adress
Hi3G Access AB Kundservice
Box 30213
10425 STOCKHOLM

Jobbnummer
297587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hi3G Access AB Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hi3G Access AB Kundservice: