Teamledare Taktisk planering
Hi3G Access AB Kundservice / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hi3G Access AB Kundservice i Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige 3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
Vi söker en teamledare för â€?Taktisk planeringâ€? på Customer & Loyalty Operations
På 3 är vi hängivna uppgiften att ge våra kunder den bästa servicen och att proaktivt driva lojalitetsskapande aktiviteter.
Customer & Loyalty Operations är den avdelning där vi planerar och följer upp detta arbete och där vi säkerställer rätt bemanning i vårt eget kundkontaktcenter samt optimal fördelning av
kundsamtal hos externa samarbetspartners.
Nu söker vi en chef till gruppen â€?Taktisk planeringâ€? med ansvar för prognostisering, planering, schemaläggning och uppföljning.
Som chef för denna grupp arbetar du tillsammans med medlemmarna i teamet i dagliga operativa frågor avseende prognostisering, schemaoptimering och rapportering.
Du leder gruppens arbete som "spelande tränare" och förväntas engagera dig själv i de olika uppgifterna tillsammans med teamet.
Du ansvarar också för att utveckla metoder och processer för att uppnå Operational Excellence i Customer & Loyaltys kundnära verksamheter.
I rollen ingår ett eget operativt ansvar för prognostisering, taktisk planering, analys och presentation av utfall.
Gruppens resultat mäts på mål avseende service-nivå till kund i kundservice och lojalitetsavdelningarna samt kostnadseffektivitet i den mycket personalintensiva verksamheten.
Du skall ha ledarskapsförmåga och ett genuint intresse av att stödja och utveckla dina medarbetare i teamet i deras individuella och gemensamma utmaningar. Tidigare chefserfarenhet från liknande
verksamhet är meriterande.
För att kvalificera till rollen skall du också ha erfarenhet av schemaläggning i personalintensiv verksamhet, vana att arbeta i schemaläggnings/bemanningsplanerings-system, kunskap om köteori
(Erlang) för bemanningsbehov i call center verksamhet samt matematisk statistik.
Rollen kräver noggrannhet och analytisk förmåga i kombination med social kompetens.
Publiceringsdatum2008-08-28Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-12
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktTomas Taesler, +46 735 33 7204
FöretagHi3G Access AB Kundservice
AdressHi3G Access AB Kundservice
Box 30213
10425 STOCKHOLM
Jobbnummer 297587
Observera att sista ansökningsdag har passerat.