Teamchef till Aleris Rehab Station Stockholm AB -Assistans
Aleris Rehab Station Stockholm AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris Rehab Station Stockholm AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?
Vi söker Teamchef till Aleris Rehab Station Stockholm AB- Assistans på vårt kontor i Frösundavik i Solna.
Som teamchef arbetar du direkt mot kunden och dennes personliga assistenter. Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur assistansen skall utformas. Du är närmaste chef för assistenterna och då du i din roll har kontakt med många olika personer är det centralt att du kan samarbeta och upprätthålla goda relationer. Många av våra kunder har nyligen fått ett omfattande funktionshinder som medfört behov av personlig assistans, och därför är det viktigt att vår assistans är i samspel med kundens rehabilitering och anpassas efter dennes behov.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med Operativ chef, andra teamchefer och administratör. I huset finns också läkare, sköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kuratorer, rehab-instruktörer och mycket mer.
I arbetet som teamchef ingår regelbunden kontakt med kunder och personliga assistenter, ansvar för rekrytering av nya assistenter, arbetsledning och schemaplanering, budgetplanering, systematiskt arbetsmiljöarbete, kompetensförsörjning för assistenter samt kontakter med Kommun, Försäkringskassa och andra myndigheter.
Publiceringsdatum2023-07-02BakgrundDu har adekvat högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet inom området personlig assistans, arbetat som chef och ledare och har kunskap om relevant lagstiftning. En fördel är om du har arbetat med personer som har neurologiska sjukdomar och skador.
B-körkort är ett krav.
Dina egenskaper
Du är in säljande, driven, empatisk och engagerad. Du ska känna dig bekväm i rollen som ledare och ha ett stort intresse av att delta i utvecklingen av verksamheten.
Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team samt trivs med att det stundvis är väldigt högt tempo.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och mognad.
Dina arbetstider kommer vara förlagda vardagar dagtid.
• Anställningsform: 100 %. Tillsvidare anställning med 6 mån provtjänstgöring
• Tillträde: enligt överenskommelse
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Friskvårdsbidrag
• Förmånsportal
Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer. Ansöker gör du senast 2023-08-21.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anita Falk på tel. 08-555 44 098 eller
anita.falk@aleris.seHoppas att vi hörs !
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aleris Rehab Station Stockholm AB (org.nr 556284-9421)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Aleris Rehab Station - Assistans
Jobbnummer 7932053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.