Team Manager för Reskontran (kund- och leverantörsreskontra)
BillerudKorsnäs / Övriga jobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BillerudKorsnäs i Gävle,
Sandviken,
Östhammar,
Bollnäs,
Mora eller i
hela Sverige Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Till vårt Service Center i Gävle söker vi nu en Teamledare med ansvar för vår Kund- och Leverantörsreskontra och som brinner för hållbarhet.
Som Team Manager kommer du att leda ett engagerat team på 15 personer med ansvar för administration av koncernens kund-och leverantörsreskontror. Du kommer att inneha rollen som processägare vilket innebär ansvar för att vår service utförs med hög kvalitè på ett kostnadseffektivt sätt enligt verksamhetens förväntningar och överenskommelser. Team Managern är ansvarig för att se till att gruppens medarbetare får tillräckligt stöd och har rätt verktyg att lösa sina arbetsuppgifter och att processrelaterade problem och flaskhalsar i verksamheten reds ut.
Om tjänsten
I arbetsuppgifterna ingår såväl daglig som strategisk styrning av samtliga processer inom leverantörs- och kundreskontra inom BillerudKorsnäs för att säkerställa att rapporteringen möter verksamhetens krav på servicekvalitet och processeffektivitet. En viktig del av tjänsten är att coacha medarbetarna i teamet att nå sina mål genom processexpertis, kompetensutveckling och ett stöttande ledarskap. I rollen kommer du även att arbeta med utveckling och förbättringsarbeten inom ekonomiområdet samt vara representant för kund- och leverantörshanteringsprocesserna i process forum.
Publiceringsdatum2019-01-09KvalifikationerFör att lyckas i denna tjänst tror vi att du har en civilekonomexamen och cirka 5 års relevant arbetslivserfarenhet. För att lyckas väl i rollen ser vi gärna att du har ett genuint intresse av att leda och inspirera andra där praktisk erfarenhet är meriterande. Du har ett grundläggande intresse för att arbeta med utveckling och förbättringsarbete. Det är meriterande att ha erfarenhet av systemen Basware och Agresso samt att ha arbetet med ett Shared Service Center.
Dina personliga egenskaperSom person tror vi att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete, du har driv och är självständig, samtidigt som du är en omtänksam kollega och prestigelös i ditt sätt att arbeta . Speciellt viktigt för oss är det också att du delar
BillerudKorsnäs värdeord; tänka nytt, känna ansvar, samarbeta och skapa värde.
Kontaktuppgifter för detta jobbVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Carina Björk, 026-151113.
Välkommen med din ansökan senast den 28 januari
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNike Leima +46 026-151721, +46 070-7951721
FöretagBillerudKorsnäs
AdressBillerudKorsnäs
BillerudKorsnäs Skog & Industri AB
80181 Gävle
KontorsadressBillerudKorsnäs Skog & Industri AB
Jobbnummer 4544569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.