Tactical media planner
KappAhl / Organisationsutvecklarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbiebutiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. I dag är 57% av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.se Till vårt Media Planningteam söker vi nu en erfaren och driven tactical media planner som brinner för mode och försäljning! Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra och att utvecklas i en kreativ arbetsmiljö på ett modeföretag i tiden.
Ditt ansvar
Som tactical media planner ansvarar du för de kommersiella kanalerna, e-post, app och adr. Du planlägger och följer upp samt koordinerar den samlade medieplaneringen till företagets olika kundsegment. Du blir en viktig lagspelare i vårt media planning team som ansvarar för strategisk och taktisk medieplanering i alla kommunikationskanaler för KappAhls samtliga marknader.
I uppdraget ingår
Planläggning och uppföljning av e-post, app och adr.
Briefa berörda på respektive marknad samt inhouse/produktionsbyrå.
Produktionsledning av e-post, app och adr mot produktionsteam, tryckeri och distributör.
Budgetförslag och kostnadsprognos för adr.
Avtalsförhandling för portoavtal och trycksaksproduktion av adr.
Kundfokuserad koordinering av medieplaner i samtliga kanaler.
Din kompetensprofil och personlighet
Du har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi tror att du som söker arbetar/har arbetat i en liknande roll eller som operativ projektledare, produktionsledare eller media planner på mediabyrå, reklambyrå eller digital kommunikationsbyrå.
Du sätter alltid kunden i fokus, kan kommunikation och är väl insatt i marknadens förändringar. Du pendlar obehindrat mellan digitala och analoga kommunikationskanaler och är intresserad av hur medier och kanaler påverkar varandra. Du har ett kommersiellt tänk, gillar att driva ditt uppdrag framåt och att verka som del av en helhet. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann, håller deadlines och har förmågan att behålla lugn och struktur även i stressade situationer. Att du är en lagspelare och uppskattar många kontaktytor samt behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning för denna tjänst.
Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.
Är du intresserad?
Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 1 år med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Start 16 september eller enligt överenskommelse.
Din ansökan ser vi fram emot senast den 16 juni 2019. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Lena Forsaeus, Media Planning Manager:
lena.forsaeus@kappahl.comFacklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, telefon: 031-7715829.
Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon: 031-7715643.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad Tidsbegränsad
Publiceringsdatum2019-06-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Forsaeus
FöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
KontorsadressIdrottsvägen 14
Jobbnummer 4819661
Observera att sista ansökningsdag har passerat.