Täby kommun rekryterar redaktionell webbansvarig

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Solna, Österåker eller i hela Sverige

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningskontoret med uppdraget att stödja verksamheter och avdelningar i deras kommunikationsarbete. Vi samordnar och driver övergripande utveckling inom kommunikationsområdet och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg. Avdelningen ansvarar för kommunens olika gemensamma kanaler. Avdelningen ska bidra till att stärka förtroendet för Täby kommun genom en sammanhållen, tydlig och lättillgänglig kommunikation. Kommunikationen ska bidra till att det ska vara enkelt att bo och jobba i Täby kommun.

Publiceringsdatum
2016-10-12

Dina arbetsuppgifter
Som kommunens övergripande webbansvarig kommer du att driva och utveckla innehåll och struktur på våra externa och interna kanaler taby.se och intranätet Insidan där de huvudsakliga målgrupperna är invånare, företagare och medarbetare. Du håller koll på och styr helheten i de båda kanalerna och ser till att innehållet är enkelt och begripligt för användarna samt uppfyller de anvisningar som finns för koncept, tillgänglighet, sökbarhet, språk m.m. Det handlar både om struktur, serviceinformation såväl som nyhetssidor och puffar.
Du ansvarar för att redaktörshandboken ständigt är aktuell. Du leder och ger support till redaktörer i organisationen och utifrån deras behov planerar och genomför utbildningsinsatser. En viktig del i ditt arbete är att ansvara för planering av innehållsarbetet och följa upp insatserna utifrån helheten.
Du skriver också en del av informationen och nyheterna. Därför har du god vana av att skriva enkla och tillgängliga texter samt har förmåga att paketera komplexa budskap och texter så att det blir begripligt, tillgängligt och sökbart för användaren. Du vet hur du kan använda de digitala kanalernas styrkor för att hjälpa användarna utifrån deras behov.
Du kan driva egna projekt eller medverka i projekt inom kommunikationsområdet. Du kommer att delta i utvecklingsarbetet av kommunens nya webbplats som pågår just nu.
Tjänsten avser heltid och är en fast anställning.

Kvalifikationer
• Utbildning i kommunikation eller annan jämförbar utbildning
• Erfarenhet av arbete med digitala kanaler och i sociala medier
• Erfarenhet av att arbeta strukturerat med förvaltning och vidareutveckling av webbplats
• Erfarenhet av att projektleda kommunikationsprojekt
• Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande
• Erfarenhet av EPi-server är meriterande

Dina personliga egenskaper
• Du har förmågan att se möjligheter på såväl strategisk som operativ nivå och kan förmedla dina iakttagelser på ett enkelt och lättförståeligt sätt.
• Du har ett helhetsperspektiv men förstår att i detaljerna finns möjligheterna.
• Du måste kunna formulera dig väl i tal och skrift samt också kunna utforma och publicera innehåll som ger avsedd effekt.
• Du kan arbeta självständigt med att strukturera och planera ditt arbete och gillar att anta nya utmaningar.
• Du är serviceinriktad, prestigelös, har lätt för att samarbeta, hjälpa andra och skapa förtroende hos avdelningens interna kunder. Framförallt har du en styrka i att få saker gjorda men också kunna leda och inspirera andra redaktörer.

För dig är det självklart att interna kunder är i fokus och att vårt gemensamma mål är att alltid ha invånarens perspektiv. Du ska ha förståelse för att beslutad vision och mål är det som avgör i vilken riktning som vi kommunicerar och att det är kommunledningen som sätter agendan.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid val av medarbetare.
De kandidater som går vidare i urvalsprocessen kommer att få göra ett arbetsprov.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Täby kommun med Experis. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ellen Engström, ellen.engstrom@se.experis.com eller 087642427. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellen Engström 087642427

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3101846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: