Systems & Applications Manager
Siemens / Byggjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens i Ospecificerad arbetsort Våga fråga. Ansök nu./
Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du./
Till Building Technologies söker vi en:/
text-align: center align=center /
Systems & Applications Manager/
Siemens Building Technologies är världensledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter Green Buildings och fastighetsinfrastruktur. I egenskap av tjänsteleverantör, systemintegratör och produktleverantör erbjuder Building Technologies fastighetsautomation, värme- och ventilationsreglering samt brand- och säkerhetssystem. Större delen av det vi utvecklar tas fram som kundanpassade lösningar med hög flexibilitet, vilket underlättar framtida moderniseringar och förändringar i verksamheten. Det är vår ambition att erbjuda produkter och tjänster av hög kvalitet med låg miljöpåverkan./
Vilka är mina arbetsuppgifter?/
Som Systems & Applications Managern kommer du att ansvara för det tekniska stödet rörande de egenutvecklade applikationerna och de affärsstödssystem (ca. 30 st) som används internt. /
Arbetet innebär förvaltning, vidareutveckling och underhåll av divisionens IT applikationer, samt säkerställa att de kommande uppdateringarna inte leder till driftsstörningar./
Vidare kommer du gemensamt med divisionsledningen bistå med en IT strategi som utgör framtiden för dessa system och även tillhandahålla information och utbildning kring divisionens IT miljö. /
Dina vardagliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att vara kravställare och översätta problem till tekniska lösningar, samt att projektbaserat implementera förändringarna i divisionen. /
Dina kunder är användarna och det blir din uppgift att tillsammans med dem göra IT-lösningarna användarvänliga. Tjänsten innebär även såväl externa kontakter med leverantörer som interna kontaktytor med den centrala IT avdelningen. /
Rätt person kommer att erbjudas (bytt mot få) ledaransvaret för de tekniska resurser som idag jobbar med detta samt de ev. framtida resurser som rekryteras in./
Vad krävs av mig?/
Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom IT eller ekonomi, men relevant erfarenhet kan kompensera för detta./
Du har tidigare erfarenhet från en roll som Applikations-/Systemförvaltare, och är väl införstådd med kravställning och processer knutna till detta område./
Det är viktigt att du har genuina tekniska kunskaper och har stor förståelse gällande nyttan av olika administrativa/affärssystem och applikationer, samt erfarenhet med att förb
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2011-11-23Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duUpplysningar lämnas av:
Tommy Sönnergren
Ange följande referens när du ansöker: 48920
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagSiemens
AdressSiemens
Johannelundvägen 12-14
19487 Upplands Väsby
Jobbnummer 1087903
Observera att sista ansökningsdag har passerat.