Systemförvaltare inom IFS Ekonomi sökes omgående
Elan IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Kundens ekonomisystem används av hela koncernen och är en förutsättning för koncernens ekonomiska styrning och uppföljning. Kraven på systemen är höga och nu behöver vi förstärka kundens kompetens inför framtida utmaningar. Vi söker dig som arbetar idag eller har arbetat som systemförvaltare och gärna då inom affärssystemet IFS Ekonomi.
Publiceringsdatum2008-11-26Dina arbetsuppgifterSom Systemförvaltare av IFS Ekonomi och eFaktura är du en nyckelperson som ska driva utvecklingen och förvaltningen av vår kunds ekonomisystem. I rollen som Systemförvaltare verkar du som expert inom ditt specialistområde.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att
• Agera som specialiststöd för verksamheten
• Agera stöd i samband med driftsättning av releaser och projekt
• Medverka i utredningar, uppdrag och projekt
• Vara initiativtagare och katalysator för vidareutveckling av system
• Genomföra systemtester och integrationstester
• Lösa förvaltningsärenden
• Ta fram dokumentation i form av utbildningsmaterial, rutinbeskrivningar och testdokumentation
• Utbilda superanvändare
• Ge information vid nya releaser
Som Systemförvaltare har du huvudkontakten med leverantören och driver krav mot dem.
Utmaningar som väntar dig är bland annat att införa en förbättrad rapportmiljö, förbättra arkivering och prestanda i systemet samt att förbereda för versionsuppgraderingar.
Du kommer vara anställd av Elan IT men vara placerad hos vår kund i Stockholm så det är viktigt att du är van vid konsultrollen. Uppdraget påbörjas omgående och förväntas vara 1 1/2 år framöver.
Vem är du?
Bakgrund• 4-5 års erfarenhet från IFS eller annat ekonomisystem.
• Akademisk examen inom ekonomi eller systemvetenskap.
• Erfarenhet från testarbete är meriterande.
Du är serviceinriktad, strukturerad, noggrann och säkerhetsmedveten. Vidare är du driven, kan fatta snabba beslut och står för dessa.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Elan erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största och mest attraktiva företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.
Elan har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär
Kontaktperson för detta jobbTjänsten ska tillsättas omgående och intervjuer kommer att ske löpande varpå vi önskar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker genom att du märker den "IFS" registrerar dig på
www.elanit.se och kopplar din ansökan till den aktuella tjänsten. Eventuella frågor besvaras av Kandidatrekryterare Caroline Wallin via e-post
caroline.wallin@elanit.seOm Elan
Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och bemanningsföretag inom IT. Vi hyr ut konsulter och rekryterar personal inom projektledning, systemutveckling, affärssystem, infrastruktur, användarsupport, databasadministration, kravhantering och IT-arkitektur.
En stor del av vår verksamhet är inriktad på outsourcing av lösningar inom kompetensförsörjning. Elan finns på 55 orter i 16 länder med en global omsättning på nära en halv miljard euro och en årlig tillväxt på 25 %. Vi har över 7 000 konsulter och förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö med totalt 750 medarbetare. Läs mer på
www.elanit.seArbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-12-31
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCaroline Wallin, 070-255 0766
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 359599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.