Systemansvarig Till Sbab - Finansiella Området "placera"

Experis Sverige / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

SBAB Bank AB är idag verksamt på den svenska bolånemarknaden. Vid sidan av de fyra stora är SBAB Bank en av de största aktörerna på den svenska marknaden. Man har inga bankkontor utan öppnade redan 1996 på webben och på telefon. SBAB befinner sig mitt inne i en intensiv utveckling där man bygger en ny sorts bank som kommer utmana den bankvärld vi känner idag. Man går från att vara i huvudsak en bolåneaktör till att bli det självklara bankalternativet för kundernas vardagsekonomi. För mer information, besök www.sbab.se

SBAB Banks satsning på att bygga en ny sorts bank innebär också en mycket spännande fas i satsningen på att etablera nya IT-tjänster till bankverksamheten. Därför behöver vi förstärka förvaltningen av system som levererar IT-tjänster inom det finansiella området "Placera". Ett första steg är att rekrytera en systemområdesansvarig för just "Placera".
Systemområdesansvariga ingår i organisationsenheten "Drift och Förvaltning" och rapporterar till chefen för IT-tjänster och utveckling inom Affärsstöd i Stockholm.

I ditt ansvar ingår bl a att:

• ta leveransansvar för att tjänster, applikationer och system inom systemområdet "Placera" uppnår avtalade kvalitetsnivåer,
• säkerställa kostnadseffektiv utveckling, förvaltning och avveckling, med tydligt ansvar för systemområdets hela livscykel,
• representera systemområdet "Placera" med dess tjänster gentemot kunder, partners, verksamheten och leverantörer,
• leda och utveckla systemområdets team för att hantera incidenter och problem.

Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av uppgifter varav några är att:

• ha en kontinuerlig och aktiv dialog med verksamheten om önskemål om förändringar och om störningar som inträffar,
• samla in, prioritera och genomföra problemärenden inom systemområdet,
• mäta, kontrollera och följa upp tillgängligheten av tjänsterna och applikationerna,
• kontinuerligt föreslå och genomföra proaktiva aktiviteter samt upprätthålla en kontinuitetsplan för de tjänster och applikationer som ligger inom systemområdet.

Publiceringsdatum
2012-01-04

Bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha erfarenhet av drift och förvaltning. Du drivs av att kontinuerligt höja kvalitén av IT-leveransen till en konkurrensfördelaktig kostnad med hjälp av moderna teknologier och verktyg.
Vi vill att du har:
• djup teknisk kunskap av IT-lösningar med höga krav på prestanda och tillgänglighet,
• erfarenhet och förmåga att leda och utveckla en arbetsgrupp,
• erfarenhet av att arbeta med verksamhetskrav och har förmåga att omforma dessa till applikations- och systemlösningar

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• finansiella system
• hantering och förhandling med externa leverantörer

Som person bör du vara utåtriktad och ha förmåga att skapa förtroende mellan IT och beställaren. Du har en god kommunikationsförmåga och är en drivande samtalspartner för omgivande nyckelpersoner. Vi lägger också stor vikt vid din förmåga att tänka i nya banor.

Är du rätt person kan vi erbjuda dig ett spännande och roligt arbete där du får stora möjligheter att påverka och driva utvecklingen av SBAB Banks nya förvaltningsprocess.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar SBAB Bank med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.experis.se samt koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Catrine Snis, 08-50895453

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1120550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: