Systemansvarig med PLM-fokus
H&m It-Avdelning / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos H&m It-Avdelning i Stockholm,
Borås eller i
hela Sverige Är du redo att arbeta i ett team som möjliggör butiksexpensionen?
H&M är ett av världens största modeföretag och en spännande plats för en karriär inom IT. Med fler butiker och nya marknader varje år växer vi konstant. Vilket betyder att vi alltid söker nya stjärnor till vårt team!
Ta steget in i en dynamisk och snabbt växande miljö där du som systemansvarig för PLM och CAD tools har en viktig roll inom vårt leveransområde Interior. Vi erbjuder ett jobb där varje dag är ett äventyr, där bara du sätter gränserna för dina karriärmöjligheter och där din personliga utveckling är lika viktig som vår verksamhet.
Nu söker vi en erfaren ledare, med kunskap om PLM-process och dess verktygsstöd, som är driven och har passion för förändringar!
Som systemansvarig leder du ett distribuerat team på ca 10 personer bestående av lösningsarkitekter, utvecklare och testare. Du arbetar fram årliga planer för förvaltning samt utveckling och säkrar driften för systemen så att verksamhetens och IT's krav uppfylls på bästa sätt.
Leveransområdet IT Interior supporterar verksamhetsområdet Interior med verktyg för att managera och stödja butiksexpansionen. Dessa verktyg är CAD, PLM, order- och projektledningslösningar.
Verksamhetsområdet Interiors ansvar är att skapa de mest kommersiella butikerna på ett kostnadseffektivt sätt. Arbetet innefattar utveckling och design av icke kommersiella produkter, planering och layout av varje enskild butik samt inköp av icke kommersiella produkter.
Dina ansvarsområden
Som Systemansvarig på H&M tar du stort ansvar och har otroligt kul.
Din roll består bland annat av att:
• Övergripande ansvarig för leverans av en lösning som motsvarar verksamhetens krav, PLM-implementering i form av projekt och förvaltning
• Ansvarig för framtagning av budget och prognoser för situationen
• Månadsrapportering till leveransansvarig
• Säkra att driften fullföljer sina åtaganden
• Säkra att utveckling möter och lever upp till nuvarande H&M policies och standards
• Driva teamets aktiviteter genom att tillämpa agila metoder
• Ansvarig för befintliga arbetssätt och identifiera eventuella behov av förändringar för att öka kvalitet och effektivitet
• Delta i besluts-möten, styrgruppsmöten och prioriteringsmöten.
• Säkra att dokumentation om systemet finns tillgänglig och är uppdaterad enligt H&M?s guidelines
Din kompetens
Precis som alla H&M:s medarbetare är du en social, öppen, kommunikativ, försäljningsinriktad och ambitiös lagspelare med stark drivkraft och en positiv inställning.
Dessutom har du dessa kunskaper och erfarenheter:
• Minst 3-5 års erfarenhet som ledare för ett utvecklings-/ förvaltningsteam
• Har förmågan att uppmuntra, managera och coacha medlemmarna i ditt team.
• Har god kunskap och stort intresse av PLM processer och dess systemstöd
• God kunskap och erfarenhet av att har arbetat med olika agila processer/ ramverk
• Erfarenhet av att ha arbetat med köpta tjänster och samarbete med leverantörer, offshore-samarbete
• Erfarenhet från förändringsarbete eller förändringsledning
• Förmåga att fatta beslut
• Agerar professionellt och arbetar strukturerat och metodiskt
• Behärskar engelska flytande, både skriftligt och muntligt
• Är driven och uppskattar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö
Låter det intressant? Ta chansen till en karriär utöver det vanliga!
För frågor och mer information kontakta Maria Carlson på 08-796 55 00.
Skicka CV och personligt brev senast 7 juni 2015.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-05-20ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagH&M IT-AVDELNING
AdressH&M IT-AVDELNING
10638 STOCKHOLM
KontorsadressÅRSTAÄNGSVÄGEN 13
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7965500
Jobbnummer 2302013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.