SverigesEnergi söker Teamledare till Kundservice

Sverigesenergi Elförsäljning AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sverigesenergi Elförsäljning AB i Stockholm, Vetlanda, Jönköping, Värnamo, Gislaved eller i hela Sverige

Sveriges Energi har som mål att erbjuda billig el till hushåll och företag. Förutom att leverera billig el är det viktigt för oss att kunder känner sig nöjda och får den hjälp de behöver. Vi jobbar därför extra hårt för att erbjuda produkter och priser som är enkla och lätta att förstå. Därmed underlättar vi för kunder i deras beslut. Vi har idag över 130.000 kunder och har en stark tillväxtstrategi.

För att trivas hos oss ska du vara en person med starka ledaregenskaper som håller det du lovar, tar ansvar och sprider energi. Du ska tycka om att ge god service och hjälpa kunder i deras produktval och frågor.

Vi söker dig som förstår kundservice och försäljning i kundservice. Du sätter alltid kunden i fokus och förstår hur vi kan förena affärsnytta och kundupplevelse. Du förstår också att service och försäljning går hand i hand och kan förena detta i alla kundmöten. Du behöver vara vass på försäljning och kunna coacha och hjälpa medarbetare till att lyckas inom service och försäljning och det är meriterande att ha arbetat med ett coachande ledarskap.

SverigesEnergi är inne i en starkt tillväxtfas och du ska vara van vid att arbeta i ett snabbt tempo, uppnå mål, coacha medarbetare och hjälpa till med utvecklingen av kundservice.

Vi ser att du som söker tjänsten kan uttrycka dig väl i tal och skrift och ser det som en självklarhet att hjälpa till, och själv även hantera kunder i kundservice. Du ska ha god datorvana samt god kunskap inom Office paketet. Vårt arbete utförs i Windowsmiljö.

Vi eftersträvar en service i världsklass och våra medarbetare får internutbildning kring system och el-marknaden av oss. Vårt kontor finns i centrala Stockholm på Valhallavägen 211.

Tjänsten är en heltidstjänst under kontorstid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Rapportering sker till Direktör Kundrelationer. Ledarerfarenhet med dokumenterade resultat är ett krav.

Vi genomför intervjuer löpande och avser att tillsätta tjänsten omgående och tar endast emot ansökningar till rollen på mailadress: jobb@sverigesenergi.se

Sveriges Energi ägs av Hafslund ASA. Hafslund är ett av Nordens största börsnoterade energibolag med en uppskattad omsättning för 2011 på cirka 24 MRD. I Norge äger Hafslund Norges lågprisaktör av el, Norges Energi. Genom Sveriges Energi kan svenska el-konsumenter köpa billig el: www.sverigesenergi.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-04-22

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Vi tar endast emot ansökningar med CV och personligt brev till jobb@sverigesenergi.se
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@sverigesenergi.se

Kontakt
Anne-Catherine Wejle, Direktör Kundrelationer Anne-Catherine.wejle@sverigesenergi.se

Företag
Sverigesenergi Elförsäljning AB

Adress
Sverigesenergi Elförsäljning AB
Box 24140
10451 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 211
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2259771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sverigesenergi Elförsäljning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sverigesenergi Elförsäljning AB: