Svenska kraftnät söker Verksamhetsutvecklare/Metodstöd Processty
Svenska Kraftnät / Organisationsutvecklarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Till vår enhet Verksamhetsutveckling söker vi en Verksamhetsutvecklare/metodstöd som ska skapa förutsättningar för att alla inom Svenska kraftnät ska kunna arbeta på ett effektivt och enhetligt sätt.
Publiceringsdatum2022-02-21Om tjänstenI rollen som verksamhetsutvecklare/metodstöd inom processtyrning tillhör du enheten Verksamhetsutveckling. Enheten i sin tur tillhör avdelningen Hållbar utveckling vars uppdrag samlar funktioner som arbetar med hållbarhetsfrågor, verksamhetsutveckling och fastighetsfrågor.
Verksamhetsutveckling är en strategisk, styrande och stödjande funktion som i samarbete med verksamheten arbetar med förvaltning och utveckling av verksgemensamma metoder och verktyg. På enheten Verksamhetsutveckling finns tre olika arbetsområden: Projektstyrning, Processtyrning och Verksamhetsutvecklingsuppdrag. Enheten verkar för ett helhetsperspektiv.
Enheten Verksamhetsutveckling är under uppbyggnad och inom kort kommer vi vara nio medarbetare och en enhetschef.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Resor kan förekomma i begränsad omfattning.
ArbetsuppgifterI tjänsten som verksamhetsutvecklare/metodstöd processtyrning ska du verka för ett helhetsperspektiv och skapa förutsättningar för att alla inom verket ska kunna arbeta på ett effektivt och enhetligt sätt med processer. Eftersom gruppen är under uppbyggnad kommer vi fördela arbetet inom gruppen i enlighet med kompetenser och preferenser. Några arbetsuppgifter som finns inom området:
• ansvara för styrande dokument (kopplade till processer) och vidareutveckla dem efter behov, samt säkerställa att de hänger ihop med andra angränsande styrande dokument
• ansvara för information om processer, huvudprocesskarta, processtyrning mm på intranätet
• följa upp mognad och efterlevnad (arbetssätt, ramverk, styrdokument med mera)
• vara metodstöd till verksamheten i modellering och verktyg
• administrera, genomföra och vidareutveckla utbildningar inom processområdet
• säkerställa att processdokumentation uppfyller krav enligt Svenska kraftnäts koncernarkitektur.
BakgrundVi söker dig som har
• relevant flerårig högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• flerårig erfarenhet avprocessutveckling
• goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har
• erfarenhet av Astrakan processmetodik
• flerårig erfarenhet av verksamhetsutveckling
• erfarenhet av förändringsledning
• erfarenhet av processritningsverktyg, gärna Sparx Enterprise Architect
• praktisk erfarenhet av att ta fram och hålla utbildningar samt moderera work shops såväl digitala som fysiska
Dina personliga egenskaper
Som person har du ett driv som innebär att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och får framdrift i dina processer. Du har förmåga att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete utifrån rådande omständigheter. Vidare har du en förmåga att förstå och nå fram till andra människor i olika samarbeten och du kan anpassa ditt kommunikationssätt utifrån mottagare och förutsättningar.
Du är en person som är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.
Vidare har du ett helhetsperspektiv där du ser sakers långsiktiga betydelse och kan väga samman information och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du förstår hur olika delar i en verksamhet hänger samman.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna Susanna Hammarberg, rekryterande chef, 076-724 29 61 eller Sofia Enoksson, rekryterare. 010-475 97 73. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 84 94. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.se.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 13 mars 2022.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningenligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 6366022
Observera att sista ansökningsdag har passerat.