Svenska kraftnät söker en vikarierande planhandläggare
Svenska Kraftnät / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet?
Just nu händer det väldigt mycket hos oss. Vi bygger ut det svenska stamnätet för att möta framtidens högre elförbrukning och krav på säkra elleveranser. Satsningen på förnybar elproduktion samt utbyggnaden mot övriga Europa är några av de utmaningar som Svenska kraftnät står inför.
Vår arbetskamrat ska nu vara tjänstledig. Vi söker därför en erfaren vikarie till vår enhet för Framkomlighet och planremisser. Vikariatet är tidsbegränsat och sträcker sig fram till hösten 2018. Som vikarie blir du en av två kollegor som ansvarar för plan- och samrådsremisser. Du får en central roll för att säkra ett kvalitetsinriktat arbete med samrådsremisser och planärenden så att vi kan möta samhällets behov av en säker elförsörjning. Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
Publiceringsdatum2016-06-09ArbetsuppgifterSom planhandläggare hos oss ansvarar du för att hantera plan- och samrådsremisser som kommer till Svenska kraftnät. Du har omfattande kontakter med kommuner, myndigheter, sakägare och andra intressenter. Du ansvarar även för interna kontakter och samråd inom Svenska kraftnät. Tjänsten innebär också administrativt arbete, till exempel diarieföring och utskick. Som planhandläggare hos oss arbetar du med att:
> Ansvara för plan- och tillståndsremisser inom Svenska kraftnät
> I samarbete med kollegor utforma remissvar på inkomna förslag till ny översikts- eller detaljplan, bygglovsansökningar, vägplaner, samrådsunderlag och förfrågningar från externa parter
> Fortlöpande och proaktivt föra dialog med kommuner och informera om Svenska kraftnäts utbyggnadsplaner
> Löpande avstämning av Svenska kraftnäts planer i förhållande till inkomna remisser
BakgrundVi söker dig som har högskoleutbildning med juridisk, samhällsvetenskaplig eller annan relevant inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av arbete med plan- och samrådsremisser enligt PBL och annan relevant lagstiftning samt god kunskap om plan- och bygglagsprocessen. Du har även grundläggande GIS-kunskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet från infrastrukturell verksamhet eller energibranschen och även om du har kunskap om kommuners planarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kontakter med myndigheter och av arbete med dokumenthanteringssystem.
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Enheten Framkomlighet och planremisser består av 8 personer som arbetar nära varandra vilket ställer höga krav på din samarbetsförmåga. Som person är du kommunikativ och tydlig samt har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du har mycket god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och du inger förtroende och bygger goda relationer, både internt och externt. Arbetsuppgifterna kräver att du är strukturerad och ordningsam.
Vi har som mål att bli en av de tio bästa arbetsgivarna. Miljön ska präglas av mångfald och jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället är våra tjänster säkerhetsklassade.
Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschef Ulrika Sigerud, tel. 010-475 82 39 eller HR-specialist Johanna Engdahl, tel. 010-475 83 55. Fackliga företrädare är Erik Böhlmark (SACO), tel. 010-475 86 14, och Dan Lems (ST), tel. 010-475 81 51. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.se Välkommen med din ansökan senast den 26 juni. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som ansvarar för att förvalta och bygga ut Sveriges stamnät för el. Sammanlagt är vi ca 600 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i landet.
Svenska kraftnät utvecklar stamnätet och elmarknaden för att möta samhällets behov av en säker, miljövänlig och ekonomisk elförsörjning. Därmed har vi en viktig roll i klimatpolitiken.
Vi strävar efter att vara en av Sveriges tio bästa arbetsplatser. Det innebär att vi fokuserar på att se till så att alla medarbetare har utmanande arbetsuppgifter, att det finns tydliga utvecklingsvägar, att erbjuda bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv.
Vi är måna om att ha en hälsosam arbetsplats. Därför tillhandahåller vi en mängd förmåner såsom tillgång till ett modernt gym med gruppträning, massage på kontoret och friskvårdsbidrag. Här finns också en aktiv fritidsförening med sektioner för flertalet idrotter, kultur, film och kör. Skulle du bli sjuk får du hjälp med ersättning för läkarvård och eventuella mediciner upp till högkostnadsskyddet.
Hos oss uppmuntras att medarbetare tar ut föräldraledighet. Därför gör vi en extra utfyllnad utöver grundläggande föräldrapenning. Mer information finns på vår webbplats
www.svk.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
AdressSvenska Kraftnät
Svenska kraftnät Box 1200
17224 Sundbyberg
KontorsadressSvenska kraftnät Box 1200
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2896638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.