Svensk- och norskspråkiga medarbetare till Customer Service Cen
KappAhl / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Vi som jobbar på KappAhl har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft, att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 360 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 53 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.se. Är du modeintresserad och serviceinriktad? På KappAhl i Mölndal kommer vi under 2018 att bygga upp ett helt nytt Customer Service Center med målet att erbjuda våra kunder branschens bästa serviceupplevelse. Vi erbjuder framåtanda och stora möjligheter att bidra och att utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden.
Ditt ansvar
Vi söker nu modeintresserade och säljdrivna medarbetare med hög känsla för service. Vårt yttersta mål är att göra kunden nöjd med snabba och korrekta svar, tillsammans med en komplett köpupplevelse. I ditt ansvar ingår att hitta den bästa lösningen i varje enskild kundkontakt. Exempel på frågor kan vara om sortiment, smakråd, mode, beställningar, reklamationer, leveranser och miljöansvar. Kunderna kommer att kunna kontakta oss via telefon, chatt, Facebook och e-post mellan kl 08 och 23, alla dagar i veckan. Detta innebär att vi kan erbjuda tjänster både på dagtid, kvällar och helger.
Du kommer att ingå i ett större team och vara placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Du blir KappAhls röst ut till våra kunder men även kundens röst in till oss och kommer också att ha täta kontakter med övriga avdelningar i vår organisation.
Din kompetens
Förutom gymnasieutbildning har du tidigare erfarenhet av kundmöten i olika sammanhang och brinner för att ge kunderna bästa tänkbara service! Har du dessutom erfarenhet av kundmöten i butik, företrädesvis inom modebranschen, är det meriterande. Vi möter våra kunder på många kanaler, ibland samtidigt och i ett högt tempo. Det är en förutsättning att du med ett professionellt bemötande kan hantera stressade situationer och leverera god kvalité i arbetet på ett snabbt och effektivt sätt utan att bli stressad och tappa fokus och servicenivå. Kunden ska alltid få ett professionellt och engagerat bemötande. Du arbetar vid datorn och växlar mellan många system, därför är det viktigt att du har god IT-förståelse och har erfarenhet av datorn som arbetsredskap. Då mycket av vår kommunikation sker i skrift är det viktigt att du är duktig på att formulera dig även skriftligt och att du behärskar svenska eller norska flytande i både tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska är också ett krav.
Din personlighet
Du är prestigelös och lösningsorienterad och har stor drivkraft och initiativförmåga. Du har hög integritet och stimuleras av att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en stor organisation. Samtidigt är du duktig på att strukturera ditt eget arbete utifrån arbetsbelastning och tidplaner och uppskattar att stå inför nya utmaningar. Vi kommer att jobba tillsammans i ett team med mål att skapa kundservice i världsklass vilket ställer krav på att du är en engagerad lagspelare.
Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod. Stämmer beskrivningen ovan överens med dig vill vi gärna att du hör av dig! Vi erbjuder en tjänst präglad av stort eget ansvar och omväxlande utmaningar. Vi värdesätter mångfald, språkkunskaper och ett hållbart förhållningssätt. Välkommen till oss!
Är du intresserad?
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid och deltid, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Din ansökan ser vi fram emot senast den 26/11. Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Kristin Bohman, verksamhetschef Customer Service Center, via 031-771 55 00.
Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, telefon: 031-771 5829. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-771 5643.
Varaktighet, arbetstid
Både hel- och deltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-03Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569
FöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
KontorsadressIdrottsvägen 14
Jobbnummer 3783392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.