Supporttekniker till Servicedesk
Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige JobQuest behöver en supporttekniker till servicedesk inom den offentliga sektorn till kund centralt i Stockholm!
Du kommer att arbeta i kundens Service Desk där du är med och hanterar inkommande ärenden, mail/kontaktformulär och beställningar (t ex konton). Du kommer att hantera inkommande ärenden, prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incident managers. Du kommer även att hantera samtal och ärenden, aktivt kontrollera, och följa upp tilldelade ärenden.
Till din hjälp har kunden en kunskapsplats där du kan söka information samt epost och chatt.
Arbetstider: 8-17, pass med arbetstider 06-22 samt helgarbete kommer förekomma.
Arbetstiden är heltid.
Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.
Du är positiv, lyhörd, serviceinriktad, strukturerad och tycker om att ge support. Är lösningsorienterad, driven, ansvarsfull och tar egna initiativ. Du behöver även ha förmågan att hantera krävande användare, ha lätt att följa processer och arbeta lika bra självständigt som i grupp.
Vi vill gärna att du som söker denna tjänst har ett tekniskt intresse samt att du har arbetat med teknik och service sedan tidigare.
Vi vill att du har/kan:
• Gymnasial IT-utbildning (på gymnasienivå alternativt YH/KY), gärna med inriktning på teknik och/eller nätverk
• Minst 1-3 månaders erfarenhet av Helpdesk och IT-supports arbete
• Teknik/dator intresserad
• Windows, felsökning (7/10)
• MS Officefrågor (2010/2013/2016 och Office365)
• Stor erfaren av felsökning och problemlösning
• Du måste behärska svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande kompetens:
• Tidigare yrke med kundkontakt t.ex. handel eller serviceyrke
• Har hållit på med telefonisupport tidigare
• Kunskap inom nätverk, skrivare, datorer och felsökning
• Tidigare erfarenhet av AD hantering
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på
www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
kontakt@jobquest.se Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer
Om JobQuest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat. Vår målsättning är att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Just därför är det så viktigt för oss att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-06-08ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherés Rydell
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressUpplandsgatan 7 11123 Stockholm
Jobbnummer 3545997
Observera att sista ansökningsdag har passerat.