Supporttekniker Till Samhällsviktig Myndighet!

JobBusters AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-09-30

Dina arbetsuppgifter
Är du en erfaren supporttekniker som skulle vilja vara med och bygga upp en ny supportfunktion hos en stor myndighet i Stockholm? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Den nya supportfunktionen supporterar och övervakar samhällsviktiga system och vid sedan denna funktion ska det även byggas upp en ny kunskapsdatabas tillsammans med förvaltningarna. I rollen som supporttekniker har du en nära kontakt med slutanvändarna och därmed uppskattas om du har erfarenhet av IT-drift och IT-support för verksamhetskritiska IT-system samt vana att hantera användare och ha ett vänligt bemötande. Vidare supporterar du IT-systemet och dess applikation, övervakar system och flöden, ärendehantering och samarbetar med incident/problem manager i både reaktivt och proaktivt arbete. Du koordinerar även entreprenörer och leverantörer vid störningar. Här får du möjligheten att vara med och bidra till funktionalitet och värde inom en samhällsviktig myndighet!

Företagspresentation
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
• Du har relevant akademisk bakgrund inom Data/IT alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Linux/Unix.
• Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av applikationssupport, ärendehantering, IT-support, IT-drift, förvaltning av applikationer och IT-system.
• Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av dokumentation i en kunskapsdatabas.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL.
• Det är meriterande om du har arbetat med verksamhetskritiska/driftskritiska IT-system och/eller larm och loggverktyg.
• Det är meriterande om du har erfarenhet inom IT-säkerhet.
• God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Vår kund söker dig som har god samarbetsförmåga och som tar egna initiativ. Du är flexibel och målinriktad. Vidare är du en utåtriktad person som är tydlig i din kommunikation och som trivs att arbeta i grupp. Du har också en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter samt att du har analytisk förmåga!

Ersättning
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 18 januari 2021 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 18 januari 2022 med option på förlängning ytterligare 1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: supporttekniker, linux, unix, användarsupport, helpdesk

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbusters AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3549".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters AB

Jobbnummer
5380485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: