Supporttekniker till högre läroverk!
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Supporttekniker
VI söker en Supporttekniker till en myndighet inom ett högre läroverk!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter!
Om uppdraget
Du kommer att få arbeta i vår kunds helpdesk för hantering av ärenden av administrativ, teknisk eller support-karaktär inom telefoni.
Följande är exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter
• Beställning och felsökning av anknytningar och telefoner, både fasta och mobila.
• Administration av mobiltelefonabonnemang.
• Telerelaterad användarsupport, via telefon och ärendehantering via RT (Request tracker)
• Uppdatering av hänvisningsdatabasens användarrelaterade information.
• Revidera befintliga manualer och lathundar.
Kund har följande tekniska miljö:
• Telefonväxel, MX-One
• Hänvisningssystem, CMG
• Konfigurationen av telefonanknytningar och enheter mot växeln, MX-One Provisioning Manager
• Köhantering med röstinspelning och kvalitetsmätning, Solidus
• Interndebiteringssystem och trafikloggning, Ciltec Companion
Kunden har idag ca: 3500 st växelanknytningar och 900 fristående mobilabonnemang.
Som person önskar vi att du förutom baskompetensen inom teleadministration vara serviceinriktad, positiv och kunna jobba självständigt med alla förekommande frågor inom teleadministration
Publiceringsdatum2018-04-06BakgrundDu behöver ha minst ett års erfarenhet av liknande arbete.
Krav
God erfarenhet av telefonisystem, både administration och felsökning.
God erfarenhet av användarsupport
God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska.
Goda kunskaper inom datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem
Vara serviceinriktad
Meriterande
Telefonisystem MX-One med Provisioning Manager
Hänvisningsystem CMG
Köhanteringssystem Solidus
Debiteringssystem Ciltec Companion
För detta uppdrag krävs det att du talar och skriver flytande svenska.
Start: Omgående
Arbetstider: 8-17
Placering: Centrala Stockholm
Vid frågor, kontakta tilda.stenmark.@dfind.se
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater och konsulter hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-05
Ange följande referens när du ansöker: 201139842
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTilda Stenmark
tilda.stenmark@dfind.seFöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 4068113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.