Supporttekniker sökes till Nordlo på Lindholmen
Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2021-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker sökes till Nordlo på Lindholmen" (publicerad 2021-12-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Halmstad,
Jönköping eller i
hela Sverige Föredrar du långa sommardagar i en solstol på stranden? Kanske ser du sommarledigheten som det perfekta tillfället att ta sena kvällspromenader eller titta ikapp på serierna du inte hunnit med på sistone? Nordlo på Lindholmen söker nu efter fler engagerade medarbetare som tycker att fritiden är viktig men som till hösten vill utvecklas tillsammans med oss.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Dina kollegor
Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo - oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål. Som supporttekniker i vår organisation kommer du tillhöra ett av våra kundteam, tillsammans med dina kollegor och hela vår servicedesk kommer du ha en nyckelroll i att leveransen till kund blir så bra som möjligt.
Din roll
Som supporttekniker i vår servicedesk är du ansiktet utåt och vår viktigaste ambassadör mot våra kunder. Vår servicedesk är inget callcenter, utan en teknisk support där vi dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. Du kommer via telefon, fjärrstyrning eller fysiskt på plats bistå våra kunder med hantering av driftstörningar i IT-miljön, genomföra installationer eller ge tekniska råd. Genom ett arbete präglat av förståelse, engagemang, kunskap, snabbhet och lyhördhet är du med och effektiviserar våra kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet.
Våra kunder befinner sig inom olika verksamhetsområden vilket innebär att arbetsuppgifterna är varierande och möjligheterna att snabbt stärka din tekniska kompetens är mycket goda. Arbetsdagen hos oss präglas av stor variation men ställer också krav på ansvarstagande. Vi ger dig chansen att utvecklas och växa tillsammans med oss, och du väljer själv hur långt du vill gå.
I rollen som supporttekniker har du en avgörande roll för våra leveranser mot våra kunder. Vid sidan av ditt intresse och din nyfikenhet inom IT behöver du också gilla att ha kontakt med andra människor och se glädjen i såväl problemlösning som att ge service. Hos oss ges du ett stort personligt ansvar vad gäller planering och genomförande av dina arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga till ansvarstagande.
Du är
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker hos oss ser vi att du uppfyller något eller några av följande krav
- Relevant gymnasial/eftergymnasial utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT
- Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära dig mer
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt och service
- Kunskap och tidigare erfarenhet av Office365 och Windows 10
- Tidigare erfarenhet av telefonsupport, arbete i servicedesk och ärendehanteringssystem är meriterande
Det är starkt meriterande om du har B-körkort.
Vi ser också att du är
- Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- En problemlösare med en god förmåga att kommunicera
- Ansvarstagande, lyhörd och engagerad
- En prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta i team med andra
- En del av Nordlo och bidrar till vårt positiva arbetsklimat
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
- Hög delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På
https://nordlo.com/om-oss kan du komma närmare
https://nordlo.com/om-oss samt
https://nordlo.com/karriar/medarbetarprofiler Är du vår nästa supporttekniker? Tveka då inte på att skicka in din ansökan redan idag. Denna rekryteringsprocess löper över sommaren och på grund av semestrar kan återkoppling på din ansökan därför komma att dröja.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-07-01ErsättningMånadslön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordlo Improve AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/60".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Improve, Göteborg Lindholmen
Jobbnummer 5840425
Observera att sista ansökningsdag har passerat.