Supporttekniker på jakt efter möjligheter
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Beskrivning av vår kund
Perido rekryterar en supporttekniker till vår kund, ett företag som är världsledande på licenshantering på plats och i molnet. Företagets lösningar används av olika organisationer, från småföretag till multinationella koncerner och myndigheter, för att analysera och administrera över en miljard programposter. Internationella kontor finns i bland annat USA, Tyskland, Kina och Brasilien, men just den här tjänsten är placerad på huvudkontoret strax norr om centrala Stockholm.
Rollen och utvecklingsmöjligheter
Som supporttekniker blir du en viktig del av det globala supportteamet där företaget arbetar med att hjälpa internationella kunder och partners med frågor kring systemet för licenshantering, både vad gäller teknik och användning. Även support och drift av intern IT ligger på supportteamets ansvar. Anställningen börjar med utbildning och ärenden som med tiden blir mer avancerade i takt med att din kunskap ökar.
För att lyckas i rollen är du en person med stor servicekänsla och är drivande i din problemlösning. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och du har lätt för att kommunicera teknisk information på ett pedagogiskt sätt, på engelska såväl som svenska. Vår kunds produkt utvecklas snabbt, och det är därför en stor fördel om du är nyfiken och drivs av att ständigt lära dig mer. Då varje ärende är unikt är det också viktigt att du vågar ta egna initiativ för att hitta användbar information eller smarta lösningar.
Du med rätt kunskap och inställning välkomnas till ett företag som växer snabbt, där du som anställd har utrymme att påverka verksamheten och din egen utveckling. Vill du exempelvis jobba internationellt så finns möjligheterna här, endast du sätter gränserna för dina mål. Du får jobba med hjälpsamma, jordnära människor i en mycket positiv miljö, och alla anställda erbjuds mycket goda förmåner. Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2015-08-24Kravprofil för detta jobb• Runt 2 års erfarenhet av support/helpdesk
• Förståelse för nätverk och nätverkslösningar (hårdvara, standarder, protokoll, switchar, routrar, DNS, TCP IP)
• Vana av IIS och Microsoft OS för server och klient
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidareanställning hos vår kund. Tillträde snarast möjligt.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11891PP i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11891PP
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11891
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2401120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.