Supporttekniker inom Ascom till Telia
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.
Publiceringsdatum2024-04-19Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Telia har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Telia en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företagetTelia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid!
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Arbetsuppgifterna består av second-linesupport inom produktområdet Ascom. Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem samt till viss del per telefon. Främst supporterar du kunder remote men det kan förekomma att du behöver åka till kunder on-site, därför är det av vikt att du är öppen för det. Du stödjer kunder och användare inom Ascom-produkter genom att felsöka och lösa tekniska problem och frågor. Ärendena är relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar. Du samarbetar nära underleverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar för kundernas behov.
Det närmsta teamet som jobbar med Ascom består av tre personer. Området är växande inom Telia. Därför finns det stora möjligheter för dig att vara med och bidra till avdelningen och vara delaktig i att sätta processer och rutiner tillsammans med teamet.
Dina arbetsuppgifter är:
• Hantera och koordinera ärenden via ärendehanteringssystem samt per telefon
• Felsöka och hantera ärenden relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar, innefattande både mjukvara och hårdvara
• Vara den främsta kontaktpunkten med leverantören för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning
• Ge support on-site till kunder vid behov
• Vara med och bidra till utvecklingen av området Ascom
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av support och ärendehantering
• Relevant teknisk utbildning, alternativt erfarenhet inom IT-support eller liknande område, förvärvat från arbete eller hobby
• Erfarenhet eller förståelse för telefoni
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana, men fördel om du har erfarenhet av ServiceNow
• B-körkort
• Erfarenhet av Ascom-tjänsten är mycket meriterande
Om du är en ansvarstagande och engagerad person som brinner för att leverera exceptionell service och support till kunder kommer du trivas i rollen som supporttekniker hos Telia. Det är av stor vikt att du har en utmärkt kommunikationsförmåga och har lätt för att hantera människor och bygga relationer. Vi tror samtidigt att du trivs i att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö, där du kan bibehålla en god kvalitet även när arbetsbelastning är hög. Vidare är du flexibel och prestigelös och ser positivt på att hjälpa dina kollegor och där det behövs.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm eller Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Lisa Pålsson
lisa.palsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8623927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.