Supporttekniker First Line Support
tng / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos tng i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige TNG söker nu för kunds räkning en IT-kunnig person som ska agera First Line Support för företagets egenutvecklade mjukvara som är ett säljstödssystem för dagligvaruhandeln. Vår kund har sitt kontor i Kista centrum, norr om Stockholm.
I tjänsten som supporttekniker kommer du att hjälpa företagets kunder med mer eller mindre komplexa problem kring företagets säljstödssystem. Företaget har idag nio anställda men förväntas växa kraftigt under nästa år. Du tar emot, registrerar och löser supportärendena via telefon och e-post. Företaget sätter kundnöjdhet i fokus och vill därför att du verkligen lägger ned den tid som krävs för att hjälpa kunden att lösa sitt problem och du förväntas lösa ca 8-9 supportärenden per arbetsdag. Kunderna finns framförallt i Sverige men även i Danmark och Norge.
Supporten kommer att skötas av dig och den supportansvarige som täcker upp för varandra vid lunch och annan frånvaro. Eftersom den supportansvarige finns på plats kommer du att få en gedigen introduktion, handledning och någon att hänvisa till när du inte kan lösa problemen. Du kommer att ges möjlighet att ta på dig allt mer kvalificerade uppgifter, utveckla dina kunskaper och bland annat lära dig Microsofts produktportfölj med exempelvis Active Directory, Exchange, Sharepoint, Terminal Services och MS SQL server.
Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och arbetar som konsult hos vår kund i Kista. Arbetstiderna är dagtid 09:00-17:00 med en timmes lunch. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå under tre månader med start i mitten av januari. Efter de tre månaderna finns eventuell möjlighet till tillsvidareanställning hos TNG:s kund
Publiceringsdatum2009-12-22KvalifikationerVi söker dig som har en hög social kompetens och som tycker om att anstränga dig för att ge riktigt bra service. För att lyckas i rollen behöver du ha stor datorvana med fokus på Windows XP och Vista. Det är meriterande med erfarenhet av Windows 7, Windows-mobile enheter och vana av Microsofts produktportfölj för företag. Förutom svenska talar och skriver du engelska obehindrat.
Som person är du serviceinriktad och proaktiv. Du tycker att det är roligt att vara behjälplig och uppskattar att ha ett tätt samarbete med kunder och kollegor. Vi tror också att du är vetgirig och självgående med stor drivkraft. I den här rollen blir du en viktig medarbetare som ger företagets kunder hjälp och stöd.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Johan Löf, 08-410 69 060. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Du ansöker om tjänsten enkelt genom att registrera dina kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV i vår databas. Följ anvisad länk.
TNG är bemannings- och rekryteringsföretaget som förmedlar arbete främst till unga i karriären och seniorer. Vi samarbetar med många ledande bolag och vi erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier. Störst är vi inom områdena kundtjänst/administration, försäkring, ekonomi/HR/lön och data/IT. Vi finns representerade med kontor i Stockholm och Göteborg.
Läs mer om oss på
www.tng.seArbetstider och omfattningHeltid/Visstidsanställning
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-08
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohan Löf, 08-41069060
FöretagTNG
AdressTNG
Nybrogatan 7, 3tr
11434 Stockholm
Jobbnummer 558155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.