Supporttekniker

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2023-05-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Bli en del av vårat härliga supportteam! Du får jobba i ett företag i utveckling där vi vill att du ska det roligt på jobbet. Som supporttekniker ges goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar med support av våra betalsystem och är en viktig del av företaget.

Din vardag

Du börjar i 1st-line supporten där du arbetar och får lära dig företaget, produkterna och hur marknaden fungerar. Du kommer vara den första kontakten för våra kunder. Kunderna kontaktar vår support genom telefon eller via mail som registreras i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer i din kontakt med användarna att felsöka och till så stor grad som möjligt lösa ärenden för kunden med en äkta service-anda. Löses inte problemet vid första kontakt kommer du eskalera detta till vår 2nd-line. De problemställningar som du kan ställas inför kan vara allt från att starta om en kassa till att guida en kund i vårt webbaserade gränssnitt över telefon.

Du kommer också få möjlighet utveckla dig själv och lära dig mer om MS SQL-databaser, nätverk och molnlösningar beroende på ditt intresse. Självklart ser vi det som ett naturligt steg att gå vidare till 2nd-line eller kanske någon annan avdelning inom Microdeb i takt med att vi växer. Vi sitter mitt på Lindholmen i fräscha lokaler med träningslokal i samma byggnad - allt för att det skall vara riktigt inspirerande att gå till jobbet!

Vem är du

Du är teknisk och har erfarenhet av Windows 7 och 10. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av att hjälpa andra över telefon. Du behöver vara lösningsorienterad, ha tålamod och framför allt en genuin vilja att leverera kvalitet i varje samtal.

För oss är vår supportorganisation en väldigt viktig del av vårt företag och vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i dina händer. Vi ser det som en förutsättning att du är tekniskt intresserad, och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande är det meriterande, men det är inte det viktigaste.

Fotnot: De trevliga kollegorna

Om Microdeb

Microdeb är ett mjukvaruföretag som erbjuder helhetslösningar för effektivisering av betalningstransaktioner och med kunder inom både det privata näringslivet och den offentliga sektorn.

Bolaget är idag ledande i Sverige när det gäller antalet installationer, komplexiteten i kundlösningarna och bredden i dess kundbas. Microdebs betalsystem genererar årligen cirka 150 miljoner transaktioner och under 2017 har vi att lanserat nästa generations betalningsplattform. Microdeb grundades 1979 och har i dag 15 engagerade och duktiga medarbetare i Sverige. Huvudkontoret finns på Lindholmen Science Park i Göteborg.

Läs gärna mer om oss här: https://microdeb.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-10-10

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise IT AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wiseitse684".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise IT AB (org.nr 556919-5356), http://www.wiseit.se

Jobbnummer
4862732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: