Supporttekniker / 2nd line support till Advania
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-04-14Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Advania har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Advania en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetAdvania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge, Island, Finland, Danmark och UK. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för deras kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap. Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart, och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar, förenkla deras vardag.
Dina arbetsuppgifterI rollen som IT-supporttekniker får du arbeta med människor och teknik, det bästa av två världar! Du ingår i ett engagerat och motiverat team där ni arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Du arbetar ut mot Advanias kunder inom affärsområdet Advania Real Estate och supporterar IT-relaterade ärenden från användarna. Ärendena behandlar frågor och problem inom Microsoft 365, Windows Server och Klient, Active Directory samt nätverk. Du arbetar med inkommande ärenden via telefon och mejl och arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du hanterar både hårdvara och mjukvara samt genomför felsökning. I rollen ges du möjlighet till hybridarbete.
Du erbjuds en viktig roll i ett härligt team där du bidrar, påverkar och får göra skillnad. Din personliga utveckling tas på stort allvar och det finns stora möjligheter för kompetensutveckling och utbildningar inom företaget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
Krav:
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av teknisk support/IT-support
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Kunskap inom Office 365, Windows, Apple MacOS och Active Directory
Meriterande:
• Avslutad gymnasial utbildning inom IT eller teknik
• Kunskap i ServiceNow, Powershell, och Azure
För att lyckas i rollen krävs ett brinnande intresse för IT och teknik samt en stor nyfikenhet för att utvecklas och lära dig mera. Du har en hög servicenivå tillsammans med en kommunikativ förmåga med insikt att supportrollen innebär att vara företagets ansikte utåt mot Advanias kunder. Vidare ser vi gärna att du är nyfiken i din natur, ansvarstagande och noggrann. Du trivs att arbeta i grupp och delar gärna din kunskap med kollegor. Därtill är du lösningsorienterad och har en förmåga att självständigt kunna driva ditt arbete framåt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supporttekniker, 2nd line support, Advania, IT, support, Solna, Stockholm, heltid, Office365, Windows, Apple MacOS, Active Diretory, ServiceNow, Powershell, Azure
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Elin Dahlqvist
elin.dahlqvist@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6546047
Observera att sista ansökningsdag har passerat.