Supporttekniker / 2nd Line Support / Applikationsspecialist till
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-08-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker / 2nd Line Support / Applikationsspecialist till" (publicerad 2021-09-30) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-08-02Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Props.
Om företagetProps Utility Solutions är en svensk leverantör av flexibla och prisvärda mjukvarulösningar till energibolag, telekombolag, bredbandsbolag och banker. Medarbetarna på Props har tidigare utvecklat bland annat fyra framgångsrika generationer av faktureringslösningar som idag betjänar över 22 miljoner slutkunder över hela Europa. På företaget finns en hög teknisk kompetens och du erbjuds därför goda möjligheter att utveckla din tekniska kompetens.
På det nyrenoverade kontoret vid tunnelbanan i Solna Strand råder en härlig kultur där eget ansvar genomsyrar verksamheten. Arbetet bedrivs på det sättet som passar medarbetaren och arbetet varvas med sociala aktiviteter så som tv-spel och flipperspel. Du kommer att få ta stort ansvar från dag ett vilket på sikt också kommer att utökas allteftersom du blir trygg i rollen. Tillsammans med några av världens bästa utvecklare inom fakturering, integration och internationell energimarknad har du nu chansen att ta nästa steg i din karriär. Hos Props har du stora möjligheter att aktivt utveckla dig och dina personliga färdigheter. De är ett bolag i expansionsfas som behöver personer som utvecklas tillsammans med dem.
Lyssna gärna på några av medarbetarna när de berättar om hur det är att arbeta på Props. Du kan lyssna via länkad podcast:
https://play.acast.com/s/5cdc00c69e126b7939fb506b/605b6edd01601a097c6bc6a5 Dina arbetsuppgifterI din roll som supporttekniker arbetar du som 2nd Line Support med ärenden kring företagets egenutvecklade mjukvarulösningar för fakturering, mätvärdeshantering och leverantörsbyten. Här är det fokus på att hitta långsiktiga lösningar varför de ärenden du hanterar generellt är nya och ej återkommande problem. Du arbetar nära kunden och supporterar ärenden åt dina "egna" kunder som främst inkommer genom ärendesystemet. Du arbetar även med projekt där viss support, integrering av system och stöd åt användare sker på plats hos kund i form av uppstartsmöten, utbilda nya medarbetare eller finnas tillgänglig på plats för frågor under en dag.
Du tillhör ett team om sex personer. Det finns goda utvecklingsmöjligheter internt och det är uttalat att du har möjlighet att jobba som lösningsarkitekt på sikt.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
• Meriterande med erfarenhet och kunskaper inom SQL
• Meriterande med erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Meriterande med erfarenhet från support av affärssystem
• Meriterande med supporterfarenhet inom Telecom- och energibolag
För att trivas i rollen är du prestigelös och öppen för att lära dig nya saker och utvecklas som teknisk support. Du är en engagerad och nyfiken person som trivs med att ta egna initiativ i arbetet och även ta stort ansvar för dina kunder. Då företagskulturen präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte trivs du med att samarbeta nära dina kollegor där du visar en vilja för att lära.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: support, teknik, 2nd line, onsite, offsite, SQL, mySQL, mjukvara, affärssystem, projekt, projektarbete, implementering
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5882188
Observera att sista ansökningsdag har passerat.