Supportspecialist till Högskolan Väst i Trollhättan

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Högskolan Väst i Trollhättan är en modern högskola som erbjuder arbetslivsnära utbildningar i en attraktiv och modern studiemiljö. Hos oss står studenten och lärandet i centrum. Arbetsintegrerat lärande som synsätt och metod präglar verksamheten och är högskolans profil. Högskolan Väst har cirka 13 000 studenter och 750 anställda.

Publiceringsdatum
2024-03-06

Om tjänsten
Vi söker två Supportspecialister till Service och IT-avdelningen på Högskolan Väst
Vi söker lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling där vi kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.

Uppdraget är på heltid och beräknas pågå minst 6 månader

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Supportspecialist i högskolans Servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis kan vara studierelaterad eller praktisk support samt IT-support.
Support till verksamheten vår i tre olika kanaler, besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport vilket också inkluderar växelfunktion.
Servicecenter hanterar också andra linjens IT-support så vi letar efter någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.

Vem är du?
Du har:
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av kundbemötande
• Kunskap och kompetens inom IT-support
• Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
• Kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

Meriterande om du har:

Erfarenhet av IT-servicedesk
Erfarenhet av receptionsarbete
Erfarenhet av support i digitala kanaler
Erfarenhet av telefonsupport
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Kunskap inom macOS-miljö och Mac
Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70911".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Väst AB

Kontakt
Christian Haraldsson
christian.haraldsson@poolia.se

Jobbnummer
8520981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: