Supportspecialist

Regionservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2008-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-03-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Uddevalla eller i hela Sverige

Regionservice,
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 51 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är den största arbetsgivaren i Sverige.
VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IT-organisation och ska med kund och patient i fokus leverera samordnade och effektiva IT-tjänster som tillför nytta till verksamheterna. Våra kunder finns bl.a. inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber. VGR IT har ca 450 anställda.
Enheten Service Center, inom organisationen VGR IT, har ca 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.

Publiceringsdatum
2008-09-15

Dina arbetsuppgifter
• Motta och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystem.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystem.
• Hantera beställningar enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, flexibel, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om Du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Sektionschef Camilla Augustin 0706-596 700
Sektionschef Fredrik Klasson 0702-530 331
Facklig företrädare
SKTF Ann Fong 0736-254 637, Leif Pettersson 0708-275 413. JUSEK Stig Holmlund 0709-512 345. Sveriges Ingenjörer Iowan Hedendahl 031-343 66 75/ 0708-807 490.

Övrig information
Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats som värnar om medarbetarnas balans mellan arbete, familj och fritid.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare. Heltid.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-30
Du ansöker med våra digitala ansökningsformulär på vår hemsida www.vgregion.se/jobb och/eller på länken nedan.
Välkommen med ansökan, inklusive meritförteckning (CV). Betyg och övriga handlingar överlämnas vid intervjutillfället eller vid anmodan.
Ange följande referens när du ansöker: SN 319-2008-af

Kontakt
Företag
Regionservice

Adress
Regionservice

Jobbnummer
311508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice: