Supportspecialist
Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk i Mölndal Västra Götalandsregionen
Publiceringsdatum2013-11-06BeskrivningService Center, som är en av enheterna inom VGR IT, har cirka 200 medarbetare och karaktäriseras av närhet till Västra Götalandsregionens olika verksamheter. Enheten organiseras inom de geografiska områdena Fyrbodal, Göteborgsregionen, Sjuhärad och Skaraborg. Uppdraget är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT avseende support och med hög servicenivå klara både första och andra linjens support.
Dina arbetsuppgifter• Ta emot, registrera och avsluta ärenden.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.
KvalifikationerDu ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens ska innefatta PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning. Du ska vara ansvarstagande, engagerad, noggrann, flexibel och serviceinriktad. Du trivs med att ha kundkontakter och agerar professionellt i alla situationer. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina arbetskamrater för att lösa de problem som dyker upp. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Meriterande är om du har erfarenhet av och kompetens inom Microsoft Exchange, Outlook, Lync samt något ärendehanteringssystem. Det är även meriterande om du har kännedom om sjukvårdsorganisationen och erfarenhet av och kompetens inom system som är regiongemensamma för Västra götalandsregionen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete. Meriterande är även erfarenhet från andra serviceyrken.
Dina personliga egenskaperDet är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.
AnställningsvillkorVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 2013/3925
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSektionschef - Erik Westlund 076-560 88 28
Teamledare - Marie Hedberg 076 - 8150315
Facklig kontaktErik Hiller, Vision 070-587 27 29
Stig Holmlund, Jusek 070-951 23 45
Iowan Hedendahl, Sveriges ingenjörer 070-880 74 90
FöretagRegionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk
AdressRegionkansliet, VGR IT, Service Center, Service Desk
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 1695653
Observera att sista ansökningsdag har passerat.