Supportspecialist
Regionservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Regionservice, VGR IT Placeringort
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
Enheten Service Center har ca 200 medarbetare, karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både first line och second line support.
Publiceringsdatum2010-03-10Dina arbetsuppgifterDu arbetar med att motta och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystem och vid behov eskalerar du problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör. Vidare löser du problemställningar enligt beslutad arbetsrutin och avslutar ärenden i ärendehanteringssystem samt hanterar behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.
KvalifikationerDu skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Sektionschef Service Desk Göteborgsregionen, Fredrik Klasson 0702-530 331 eller Teamledare Service Desk Göteborgsregionen, Elisabet Grund 0768-150286
Facklig företrädare
Sveriges ingenjörer lowan Hedendahl tfn 031-343 66 75, mobil 0708-80 74 90. JUSEK Stig Holmlund tm 031-345 01 22, mobil 070-951 23 45, SKTF Erik Hiller 0705-87 27 29
Övrig informationVi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Arbetstider och omfattningVikariat t.o.m. 2010-12-31. Heltid. Tillträde 2010-04-12 eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-22
Du ansöker med våra digitala ansökningsformulär på vår hemsida
www.vgregion.se/jobb och/eller på länken nedan.
Ange i din ansökan hur Du först fick kännedom om den annonserade tjänsten. Välkommen med ditt CV samt personligt brev. Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Ange följande referens när du ansöker: SN 207 2010-af
KontaktFöretagRegionservice
AdressRegionservice
Jobbnummer 604319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.