Support- och kundansvarig, e-betalningar

Digital River Inc. / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digital River Inc. i Stockholm

Digital River World Payments är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel. Vi är väl positionerade i marknaden med mer än tolv år i branschen och vår kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. Vi förstår våra kunders affärer, har lösningarna, vet hur vi vill utvecklas och har resurserna för att gå vidare. Affären har vuxit och fortsätter att växa. Vi har idag totalt 75 anställda i Stockholm, London och Los Angeles. Sedan 2007 tillhör vi den globala koncernen Digital River som levererar e-handelslösningar till några av världens största företag. Läs mer om oss på www.digitalriverpayments.com och www.digitalriver.com.
Till vårt kontor i Stockholm söker vi dig som vill arbeta som support- och kundansvarig. Vi erbjuder ett spännande arbete i högt tempo, inom ett område som ständigt växer och utvecklas. Våra kunder är några av världens största e-handelsföretag och det ställs höga krav på service och support.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för kundsupport och strukturerad problemlösning. Du har jobbat med kundsupport tidigare, och är bra på att bemöta olika typer av människor och kommunicera på ett tydligt sätt i tal och skrift. Du kommer arbeta med att lösa problem och förfrågningar från start till mål och följa upp att ärenden blir lösta inom avtalad tid. Du kommer jobba med support åt alla kunder, men också vara huvudansvarig på supportavdelningen för ett antal av våra kunder och även vara mycket involverad i integrationer av nya kunder. Då vår miljö är tekniskt komplex är teknikförståelse en förutsättning.

Publiceringsdatum
2011-06-29

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning.
• Erfarenhet från kundsupportarbete, gärna B2B.
• Flytande tal och skrift på svenska och engelska.
• God generell datakunskap inklusive goda kunskaper i Word och Excel.
Meriterande:
• Erfarenhet av processarbete enligt ITIL.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av betalsystem, e-handel, transaktionshantering eller finansiella system.
Personlig profil
Tjänsten förutsätter att du är driven, strukturerad och självgående. Det krävs att du är mycket duktig på att hantera människor i alla typer av situationer och att du kan hålla dig lugn och fokuserad även i stressade lägen. Du har mycket stor del i hur våra kunder uppfattar företaget som helhet, då du i många fall är den som hanterar kommunikationen utåt. Korrekta och tydliga formuleringar som minimerar risken för missförstånd är av allra högsta värde. Digital River World Payments är en dynamisk arbetsplats där du kommer få stort ansvar redan från start. Beslutsvägarna är snabba och du kommer ha möjlighet att vara med och påverka.
Vi sitter i ljusa fina lokaler i Hammarby Sjöstad med närhet till restauranger och träningsanläggningar mm.
Välkommen med din ansökan till: jobb@digitalriver.com
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Märk din ansökan "Support- och kundansvarig".

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@digitalriver.com

Företag
Digital River Inc.

Adress
Digital River Inc.
Textilgatan 1
13134 NACKA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52721000
Faxnummer: 08-52721099

Jobbnummer
974839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Digital River Inc.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digital River Inc.: