Supply & Inventory Planner till Husqvarna Construction Products

Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Som supply and inventory planner kommer du att arbeta operativt med avdelningens logistik- och processflöden. Du kommer att ingå i ett team på 4 personer som du kommer att utvecklas med och som kommer finnas som stöd för dig. Inledningsvis kommer du att få en grundlig introduktion om verksamheten, produkterna samt deras egenutvecklade system som du kommer att arbeta med.

Du kommer bland annat att arbeta med följande:
• Analysera prognoser
• Kommunicera med fabriken
• Hantera och utveckla lagernivåer
• Analysera leveransplaner
• Säkerhetsställa att leverantörer och fabrik har rätt information
• Uppdatera data i deras egenutvecklade affärssystem


Om företaget
Husqvarna Construction Products är en del av Husqvarna Group och är ett världsledande företag inom byggnads- och stenindustrin. I deras omfattande produktsortiment för byggnadsindustrin finns maskiner, diamantverktyg och alla tillbehör du kan behöva för kapning, sågning, borrning och för polering av golv. Sortimentet för stenindustrin består av ett brett utbud av diamantverktyg för stenbrott och stenbearbetningsverksamhet.

• Anställda i Jonsered: cirka 180 personer
• Totalt antal anställda: cirka 2100 medarbetare
• Tillverkning: i 9 fabriker runtom i världen
• Försäljning: i mer än 70 länder


Din profil
Skallkrav:
• Civilingenjörsutbildning inom maskinteknik, industriell ekonomi eller liknande med inriktning logistik. Alternativ en YH-/Högskoleutbildning med motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom inköp, logistik, planering, optimering, processer med mera.
• Har förståelse/arbetat i ett MPS-system.
• Svenska och engelska i tal samt skrift.

Meriterande:
• SAP erfarenhet.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har en civilingenjörsutbildning inom maskinteknik, industriell ekonomi eller liknande med inriktning logistik. Alternativt en YH-/Högskoleutbildning inom området med motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare har du minst 6 månader arbetslivserfarenhet av inköp, logistik, planering med mera. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav.

Som person är du kreativ och analytisk i ditt sätt då du har lätt för att se samband. Du är organiserad, strukturerad och har ett utpräglat ordningssinne. Du ser vad som behöver göras och har förmågan att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Du kommer att arbeta i ett tvärfunktionellt team och driva utvecklingen framåt vilket ställer krav på att du är bra på att samarbeta med dina kollegor. Du är lyhörd och på så sätt lätt för att ta in andras åsikter och synvinklar.

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Ort: Jonsered, Partille
Start: Oktober
Arbetstider: 8-17

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 12970
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Johansson emma.j@framtiden.com 0723063800

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3705135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: