Supply Chain Planner

Kontorsfixarna Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2010-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Planner" (publicerad 2014-04-28) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en person som klarar att "ha flera bollar i luften samtidigt" Är du noggrann och kan se "runt hörnet" Då har du grundförutsättningarna för att jobba och vara med och utveckla vår kunds nordiska Supply Chain organisation.
I samarbete med vår kund söker vi en Supply Chain Planner för ett kortare vikariat till deras nordiska avdelning. Företaget är idag en av Europas ledande och en av Sveriges största distributörer av IT-produkter. I Sverige har de i ca 250 anställda. Företagets fräscha och nyrenoverade lokaler är belägna i Spånga.

Publiceringsdatum
2010-05-17

Dina arbetsuppgifter
Inom organisationen har kunden ett antal Supply Chain Planners som ansvarar för styrningen av materialflödet för ett definierat produktsortiment. Tillsammans med teamet utvärderar du den försäljningsprognos som görs månads-/veckovis på övergripande nivå och nedbrutet per produkt. Med befintliga anskaffningsverktyg så optimeras inköpen i relation till aktuellt försäljningstempo, samtidigt gäller det att ha uppdaterade leveransdatum, styra om inköpsorder och följa leverantörernas leveranssäkerhet. Öka lageromsättningshastigheten, föreslå utförsäljningar av produkter som är på väg att bli obsoleta, kontrollera prisskydd och andra anspråk som är relaterade till leverantörerna, är några av de centrala arbetsuppgifter du utför som Supply Chain Planner.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är en analytisk, noggrann och positiv person som gärna får ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Högt tempo och flexibilitet är kännetecknande för dig som person. Du är en god administratör och kommunicerar lätt och korrekt. Du måste kunna arbeta i Microsoft Excel och det är en fördel om du har arbetat med SAP eftersom det är kundens huvudsakliga miljö. Eftersom du arbetar i ett internationellt företag måste du tala och skriva engelska utan problem. Du har akademisk bakgrund med affärsrelaterad och/eller industriell ingenjörsexamen alternativt några års erfarenhet från liknande befattning inom eller utom branschen med minst gymnasial utbildning i botten.
Vi kommer att intervjua kandidater löpande och av den anledningen är du välkommen med din ansökan redan idag. Märk din ansökan "Supply Chain Planner" och skicka den till rekrytering@kontorsfixarna.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@kontorsfixarna.se

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-663 99 00
E-postadress: rekrytering@kontorsfixarna.se

Jobbnummer
652823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: