Supply Chain Manager till Hermelin Handels AB med dotterbolag K
Next u AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Next u AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige .
I rollen som Supply Chain Manager arbetar du såväl strategiskt som operativt med att utveckla företagets logistik och inköp. I ansvaret ligger beställning, drift, planera, fördela och koordinera inköps arbete för material till försäljning och service tjänster. I arbetet ingår också att effektivisera och standardisera den interna Supply chain processen med materialförsörjning och lagerstyrning. Du har budgetansvar samt ansvarar för två medarbetare och rapporterar till VD.
En viktig del i uppgifterna är att säkerställa att leverantörer lever upp till de krav som vi och våra kunder ställer på säkerhet, kvalitet, pris och leveransprecision liksom att leta upp och utvärdera nya leverantörer.
Arbetsuppgifter:
• Utföra, planera, attestera, följa upp och styra avtalade inköp, priser mot avtal och budget.
• Leda utvecklingen av organisationens malldokument, standardavtal och andra inköpsverktyg.
• Leda och koordinera aktiviteter för personal involverade i köp och lagring och distribution av material & tjänster.
• Inhämta data om import av kem produkter och bevaka säkerhets dokumentation och distribution av densamma till myndigheter enligt lag.
• Säkerställa att inköpssystemet och kalkyl underlag har hög tillgänglighet, funktionalitet samt ständigt innehåller uppdaterade uppgifter.
Vem är du
Personen vi söker är strukturerad och flexibel samt proaktiv och prestigelös. Du är en problemlösare som gillar att hitta lösningar samt upprätta nya strategier/kontinuerliga förbättringar. Det är också viktigt att du har en känsla för samhörigheten i ditt team och är en teamplayer, har integritet och ha ett positivt tänk
För att lyckas i rollen som Supply Chain Manager så är det önskvärt om du har en utbildningsbakgrund inom Supply Chain samt några års erfarenhet inom inköp och logistik. Du måste skriva och tala svenska och engelska obehindrat. Du har även mycket goda kunskaper inom excel och gärna Visma Business
Vi erbjuder dig
Hermelin är marknadsledande i sin sektor av branschen och erbjuder dig en intressant och utmanande tjänst. Du erbjuds friskvård, 6 veckors semester mm, Hermelin har sitt trevliga huvudkontor med maskinutställning i Årsta.
Hermelin erbjuder högkvalitativa, helautomatiska och manuella espresso- och kaffemaskiner inklusive filterkaffelösningar och kvarnar samt kaffe och kafferelaterade tillbehör. Vårt vältäckande produktsortiment innehåller allt från produkter anpassade för Kontoret till Horeca-sektorn (hotell, restaurang och café) vilket ger oss möjligheten att jobba med alla typer av kunder. Vi erbjuder även premiumprodukter inom dryckesmaskiner och bar- och restaurangutrustning. För mer info se
www.hermelinhandels.se Hermelin har valt att använda sig av rekryterings- och bemanningsföretaget Next u i denna rekrytering.
Välkommen med din ansökan!
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-02-23ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngela Haglund 07007703121
FöretagNext u AB
AdressNext u AB
Västmannagatan 63
11325 Stockholm
KontorsadressVästmannagatan 63 11325 Stockholm
Jobbnummer 3982788
Observera att sista ansökningsdag har passerat.