Supply Chain Director
ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Örnsköldsvik,
Timrå,
Sundsvall,
Skellefteå,
Bollnäs eller i
hela Sverige ValueOne rekryterar en Supply Chain Director till vår kund Sanmina-SCI, en världsledande kontraktstillverkare som tillverkar och levererar kompletta lösningar till högteknologiska företag i världen. Placeringsort är Örnsköldsvik. Har du gedigen ledarerfarenhet och kompetens inom strategiskt inköp samt supply chain management? Då kan Sanmina-SCI erbjuda dig en spännande tjänst i ett globalt företag.
Sanmina-SCI grundades 1980 i Silicon Valley och tillverkar några av de mest värdefulla och komplexa elektronik- och mekanikprodukterna i världen. Företaget är en erkänd teknikledare och kontraktstillverkare som tillhandahåller end-to-end-tillverkningslösningar och levererar överlägsen kvalitet och support till OEM-tillverkare (Original Equipment Manufacturer). Deras teknologi, samt lokala och globala närvaro borgar för att de konkurrenskraftigt hjälper sina kunder att förverkliga sina visioner. Sanmina-SCI har etablerat sig i ett 20-tal länder och har anläggningar strategiskt placerade i viktiga regioner över hela världen. Företaget har cirka 40 000 anställda, varav cirka 250 i Örnsköldsvik. I Örnsköldsvik tillverkar företaget elektronik med huvudinriktning mot medicinsk teknik och industri. Företagets huvudkontor ligger i San Jose, Kalifornien. För mer information, besök
www.sanmina.comOm rollen
Som Supply Chain Director har du en nyckelroll i företaget och är ansvarig för företagets materialanskaffningskedja. Du har det övergripande ansvaret och leder arbetet inom företagets material management organisation bestående av cirka 35 medarbetare som arbetar med inköp, lagerstyrning, mottagning av material, logistik- och förråd samt materialkvalitet. Du har personalansvar för fyra direktrapporterande medarbetare, varav två strategiska inköpare samt två chefer, en som ansvarar för företagets avropare/inköpare och en som ansvarar för personalen som arbetar med materialkvalitet och mottagning av materialet. Tillsammans arbetar ni med rutiner och mätetal för att se till att material beställs och finns i lager för att möta produktionens behov, samtidigt som lagervärdet hålls på en acceptabel nivå. Du ska förutom ett aktivt ledarskap även ansvara för att verksamheten är kostnadseffektiv och når uppsatta mål för kvalitet och leveransförmåga.
Du rapporterar till företagets VD i Sverige och ingår i den svenska ledningsgruppen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda arbetet inom företagets material management organisation.
Säkerställa effektiva logistik- och försörjningsprocesser inklusive säkra arbetsmetoder.
Definiera och implementera strategier för företagets supply chain för att reducera kostnader, minimera risker samt förbättra kvaliteten och förkorta ledtiderna.
Utveckla, implementera och underhålla riktlinjer och rutiner för material- och lagerstyrning samt frakter.
Ansvara för kvalitetssäkring av produkter och förhandlingar med leverantörer.
Säkerställa måluppfyllnad för de nyckeltal som definierats inom organisationen.
Identifiera, initiera och driva förbättringsaktiviteter och kostnadsreduceringsprojekt.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll inom supply chain samt har en utbildning på högskolenivå, teknisk och/eller ekonomisk. Du har erfarenhet av inköps- och avtalsfrågor och har haft personalansvar. Vidare är du van vid att förhandla med leverantörer och har branscherfarenhet inom tillverkande industri. Har du arbetat inom elektronikbranschen samt med kontraktstillverkning är det meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i den här rollen är du strukturerad, drivande och kommunikativ. Du har lätt för att samarbeta med andra och är trygg i dig själv och i din ledarroll. Du tillämpar ett coachande ledarskap som lyfter medarbetarna. Vidare är du en driven och initiativrik person.
Erbjudande
Som Supply Chain Director hos Sanmina-SCI erbjuds du en nyckelposition i ett globalt företag med spännande tillverkning av komplexa produkter. Du får ett stimulerande arbete fyllt av utmaningar och ges möjligheten att driva och utveckla hela företagets materialanskaffnings-kedja med fokus på strategiskt inköp. Sanmina-SCI värdesätter och uppmuntrar lagarbete, både lokalt och globalt. Tillsammans med dina kollegor bygger du produktiva relationer baserade på exceptionell kundnöjdhet.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 8087533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.