Superfront vill stärka upp teamet med en Sales & customer suppor
Superfront AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Superfront AB i Stockholm,
Gagnef,
Tranås eller i
hela Sverige Som medarbetare i vårt sälj och service-team kommer du ha varierande arbetsuppgifter och ha kontakt med många olika personer på olika sätt. Du kommer att assistera kunder i vårt showroom, via telefon och via vårt ärendehanteringssystem Freshdesk. Våra kunder kommer ifrån hela världen och du assisterar dem både innan, under och efter beställning. Du är med andra ord ansiktet utåt för hela företaget och agerar spindeln i nätet när utmaningar dyker upp.
Som sales and customer support agent tillhör du en av företagets absolut viktigaste enheter. Kundernas input via support-teamet är värdefullt för utveckling av Superfronts produkter och tjänster. Oavsett om du säljer handtag i vårt showroom, mailar en offert till en kund eller diskuterar en leverans över telefon så kommunicerar du alltid professionellt och med hög servicekänsla. Kundens behov ska alltid ligga i fokus och du säkerställer en affär i toppklass!
Vi söker dig som
• Älskar design och har ett intresse för e-handel.
• Brinner för att ge bra kundservice inte minst genom exemplarisk skriftlig kommunikation.
• Utmanas av att ta tag i problem som dyker upp och istället vända dessa till en möjlighet.
• Är en människokännare som anpassar ditt bemötande efter kundens behov på ett personligt och professionellt sätt i både kundsamtal och mail.
• Har förmågan att hantera många olika ärenden samtidigt, prioritera dina arbetsuppgifter samt har god organisationsförmåga.
• Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen.
• Har erfarenhet inom sälj, e-handel, serviceyrken, logistik, retur och reklamationshantering.
• Tar egna initiativ och är lösningsorienterad.
• Trivs i att ha eget kundansvar, från första kontakt, genom orderprocessen, till orderläggning och uppföljning.
Publiceringsdatum2021-11-29Övrig informationDet är ett stort plus om du behärskar det tyska eller franska språket i tal och skrift obehindrat. Om du tidigare jobbat på IKEA eller har tidigare erfarenhet av att arbeta i system som Freshdesk, Specter eller Magento.
Omfattning och anställningstyp
Heltid, 40h/v måndag-lördag enl. överenskommet månadsschema.
Rekrytering sker löpande. Tillträde snarast möjligast.
Skicka in din ansökan i form av ett personligt brev samt CV. Maila din ansökan till:
work@superfront.com och märk mailet med: Säljare och kundservicemedarbetare. Vi hanterar endast kompletta ansökningar.
Om Superfront.
Vi är ett snabbväxande designföretag med tyngdvikt på online-försäljning. Sedan 2013 har vi framgångsrikt skapat snygg, prisvärd och hållbar design som vi säljer online, direkt till våra kunder. Det har vi kunnat göra genom att skapa design som kan appliceras på Ikeas populära och prisvärda stommar Metod, Pax och Bestå - men också på den äldre köksserien Faktum. Vår vision att många fler människor ska kunna omge sig med riktigt snygg, prisvärd och hållbar design. Det åstadkommer vi genom att skapa design som passar Ikeas mest populära möbelserier - en cirkulär affärsmodell som kan skapa skillnad på riktig!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-05
AdressSuperfront AB
Nybrogatan 7
11434 STOCKHOLM
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Superfront AB (org.nr 556911-0892)
Nybrogatan 7 (
visa karta)
114 34 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
work@superfront.com Jobbnummer 6138600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.