Sugen på en ny utmaning som operativ inköpare?
Unik Resurs I Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Företagspresentation:
Vi söker en operativ inköpare till en av våra kunder, en multinationell koncern som arbetar med högteknologisk produktutveckling. Detta uppdrag är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I rollen som inköpare ansvarar du i första hand för att anskaffa detaljer till produkterna från externa leverantörer till interna kunder som mestadels finns i verkstaden. Det innebär även att utveckla köpområdet för att säkerställa en effektiv försörjningskedja. I rollen ansvarar du också för att beställningar och leveranser från dina leverantörer sker enligt de avtal som den strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du ser till kundens behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan, vilket i sin tur innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.
Arbetsuppgifter:
Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
Leveransbevakning
Leverantörsmöten
Leverantörsutveckling
Materialplanering
Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
Processutveckling
Publiceringsdatum2018-11-23ProfilVi söker dig som har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet. Som person är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga. Du är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. Du tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt. Du är inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt i det dagliga arbetet. Du har god kunskap i engelska både i tal som skrift. Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP/R3.
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Frida Stern och nås på 0704-106395 eller på
frida.stern@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Varaktighet, arbetstid
Uthyrning Uthyrning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: 4308
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Stern 0704-106395
FöretagUnik Resurs i Sverige AB
AdressUnik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping
KontorsadressSkyttegatan 2 58230 Linköping
Jobbnummer 4474922
Observera att sista ansökningsdag har passerat.