Studentmedhjälpare till IT-Helpdesk
Linköpings universitet / Supportteknikerjobb / Linköping
2025-05-07
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping,
Finspång,
Motala,
Norrköping,
Kinda eller i
hela Sverige Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu studentmedhjälpare till vår Helpdesk
Är du student vid något av Linköpings universitet utbildningsprogram och intresserad av service, problemlösning och IT? Då kan detta vara din chans att bli en del av vårt Helpdesk-team!
Om jobbet
Som en del av vårt Helpdesk-team kommer du att vägleda och hjälpa användare med IT-relaterade frågor via telefon, fjärrhjälp och e-post. Du får möjlighet att arbeta med varierande problem, från enkla tekniska frågor till mer komplexa utmaningar.
Tjänsten är flexibel och primärt förlagd till höst- och vårterminen. Du har möjlighet att påverka din arbetstid, som kan variera från några timmar i veckan till heldagar beroende på behov. Vi erbjuder internutbildning och en introduktion till våra system för att du snabbt ska komma in i arbetet.
Vi söker dig som:
• Är registrerad student vid något av Linköpings universitets utbildningsprogram.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Har ett IT-intresse och god datavana.
Det är meriterande med erfarenhet av arbete med kundsupport/helpdesk eller IT-support.
Du är serviceinriktad och har ett genuint teknikintresse samt är drivande och gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta och kan behålla lugnet även i pressade situationer.
Din arbetsplats
Helpdesk är en del av Digitaliseringsavdelningen och fungerar som Single Point Of Contact (SPOC) vid Linköpings universitet för alla IT-relaterade ärenden. Vi hjälper slutanvändare att lösa problem och hanterar tjänsteavbrott via telefon, fjärrhjälp och ärendehanteringssystem.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team!
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Digitaliseringsavdelningen.
Om anställningen
Deltid upp till 25% enligt överenskommelse.
1-5 anställningar. Särskild visstidsanställning.
Tillträde i augusti 2025, enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2025-05-07ErsättningLön per timma enligt avtal för studentmedhjälpare.
Facklig kontaktInformation om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 26 maj. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings Universitet (org.nr 202100-3096),
https://www.liu.se/ Kontakt HR-partner
Karin Jarheden
karin.jarheden@liu.se 013-28 18 56 Jobbnummer 9325708